Bs känningar

idag har ja haft si så där ca  tre fyra känningar. under denna dag. som lägst på 2.1 inte så farligt men jobbigt om man sitter i bilen o ej har ngn banna som ja jämt annars har med mig... hmmm tur att ja hade lite dextrosol i bilen:)

men idag har de varit en dag som jag verkligen märkt att mitt bs ligger bra då jag ej äter onyttigt som godis mm. verkligen en sådan stor skillnad... så skall ja fortsätta.
som i dag har ja ätit blad annat detta:

tonfisksallad, kykling sallad. fullkornsbröd, hårdbröd . lite av detta. säkert ngt annat som flygit ner:) men i helhet:)
nu åter till datan o fix o trix. haft en fullspäckad dag...


Kommentarer
Postat av: Sara

usch, jobbigt att ha så många känningar. :( Bättre idag?

Jag hade 27 i blodsocker då, och jag det var väl därför jag fick vara på akuten, plus att jag onykter. Sen visade det sig att jag hade ketoacidos också. Men det är bra nu. :)

2009-08-13 @ 19:40:24
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Veronika

Men usch 2.1.. Då hade jag fått panik om jag kört bil men brukar oftast känna av mitt blodsocker redan på 3.5 så händer inte så ofta att jag är ner där och vänder. Har du gått i koma någon gång?

Vet faktiskt inte riktigt vad mitt HBA1c legat på som lägst resptive högst. Alltid haft ganska jämna värden mellan 5.8 till 6.8 kanske. Inte många gånger jag varit över 7 och vänt iaf! Så det får man vara nöjd över men högt blodsocker har jag allt haft, rekordet på det skulle nog ligga på 33.0 en gång och vilken mardröm! Puuh vill jag inte göra om!

Blev mycket surr nu hoppas du hängde med & får önska dig en trevlig helg! :) Kramar!

2009-08-14 @ 13:19:27
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0