Diabetes besök

imorgon har jag ett möte med min diabetessköterska kl 11. Så upp tidigt för att komma itid med stumpan!
Skall göra ett nytt HBa1c och tror att ja nämligen får svar på det direkt! hoppas. Men helt ärlig så är jag säker på att de blivit mycket högre efter jag fått pumpen..

Sist låg jag på 5,6 i HBa1c direkt efter Tripsie föddes så var de nere på 4,3 men de var tydligen alldeles för lågt så detta senaste värdet gillade min doktor bättre men ej jag! jag får mer panik så ja på ngt sätt hoppas på lägre värde. Ett runt 5,2 skulle vara toppen enl mig!
Men är de på 5 så är jag nöjd. dvs ej över 5,9 eller lägre än 4,9.. heheehhehe!!! så imorgon får vi se!

Får även se om jag ställer om mina värden, inte för att ja har skrivit ner vad ja ätit o sånt men de kommer tömma mina mätare, usch panik även där.... tycker mina värden är katastrof... fast de säkert ej ens är det.

jag är en sådan person som gärna duttar o tar ex insulin när ja ligger över 7-8 ....
Har nu lärt mig att ej göra de men ibland kommer paniken in o jag duttar mycket som sedan resulterar i känningar!!! vilket ja haft mycket av de senaste dagarna, som igår hade jag tre st under eftermiddagen!

Så imorgon vet vi mer!!!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Sluta med duttandet Catta!

Du mår inte bra av det.

2009-12-10 @ 10:51:46
URL: http://20090801.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0