Diabetes kan vara för jävligt!!!!

Speciellt i går då jag vakande med ett bs på 9.8 och brukar stiga upp på ett runt 4-5..
Men åt vanliga frullen med lite ex insulin och bs hamnade runt 15-20... tog ex insulin men fick verkligen inte ner det..

Senare på dagen låg bs runt 20, vaaa hände. Tagit en hel drös med insulin men nada händer. bytte sett till pumpen men nada..
sedan till middag gick de ner , åt tacos o tog insulin o vips så kände ja hur ja blev torr i munnen,  törstig. så som de brukar bli... kolla bs o de låg på 25 , vaaa faaan!!!

tog sammanlagt 12 enheter insulin men  de tog väl mig fleratimma att få ner detta... men  lyckades till kvällen och nu i morse vakna ja upp på ett bs på 3.0... lite lkågt kanske men känns ändpå bättre!!!!!

hoppas då på en bättre dag än i går.. den var hemsk....


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fy va jobbigt! Hoppas de blir bättre idag ja!

Kram!

2009-12-21 @ 12:39:41
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Tacos är livsfarligt att äta. Köper man den färdiga kryddan tex (vi säger Santa Maria) så innehåller den druvsocker. Så vad tror du händer?

2009-12-21 @ 17:24:13
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: Annelie

Tjena Bruttan! Long time no see! Hur mår du och familjen? Vi mår bara bra! Hur går det med huset? Bilder tack :-)



Vill bara passa på att önsk aen riktigt god jul och ett super gott nytt år!



Massa kramar från Annelie, Lasse och Olivia

2009-12-21 @ 20:38:54
Postat av: Fia

Nu kommer jag med mitt tjat om att ta extra insulin med pennan istället :p Först ta extra insulin med pennan & sen byta hela infusionssettet så gör jag :)

Kram



ps! jag reagerar inte så mycket på tacos..ds!

2009-12-21 @ 23:03:22
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0