Diabetes

fattar folk igentligen vad vi går igenom dagligen med vår sjukdom??? ja skulle inte tro de . om de inte lever med diabetes el har ngn anhörig som de lever när !

Då kanske de fattar . men faan vad den sjukdommen är jobbig. man kan aldrig koppla bort den, inte för fem öre.
Måste ständogt tänka på allt så som mat. bs . sprutor ,att du har med dig allt när du går ( sprutor o mätare)
Å maten . den av de viktigaste sakerna. att äta rätt och t'nka påallt om kring de är en hel vetenskap.
jag gillar att ha full kontroll, för mycket kontroll. men då mår jag bra.

måste kolla mitt bs minst 20 gnr om dagen, ligger ja för högt ( över 9 ) tar jag lite extra insulin.
jag måste. får panik annars.

Om jag glömmer min mätare får jag panik. De är mitt liv. min mätare o mina sprutor.
Nu kommer jag få min insulinpump i mitten av september. kommer den då undeerrlätta mitt liv????

jag är så nervös. så ni anar ej. kommer den vara i vägen? kommer de göra ont i bland eller kommer ja bara inte gilla den! eller så  älskar jag den... hoppas en rosa finns. ja ber  o hoppas!

faan vad nerövs ja nu är!
kommer ja inte kuna gå i tajta linnen mer . då syns den säkert? sånna frågor plågar mg ständigt!

min blivande pump, sanrt min käraste ägodel o mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Teija

Klart att du blir trött som du får stå i hela tiden. Allt bekymmer för lillan tär ju på dig, förutom att du har dig själv att tänka på!



Vår E klagar aldrig på att pumpen är i vägen eller att den syns (hon har tajta linnen) den är som en del av henne, hon älskar den tror jag. Hon är så himla glad att slippa sticka sig med insulinpennorna!

Hon har stålnål och hon tycker inte att den känns alls. Utom när hon får en smäll i magen där nålen sitter och det händer inte så värst ofta.

En sak är säker. Trivs du inte med pump kan du välja bort den sedan. Då har du i alla fall testat. Men jag tror att den kan nog bli din käraste ägodel:D Det är så himla mycket fördelar med pump!

Hoppas att du har en fin lördag, kramar till dig:D

2009-07-11 @ 22:03:07
URL: http://varannandag.bloggagratis.se
Postat av: emma

Självklart. Puss

2009-07-11 @ 23:53:06
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har haft min pump i nästan 8 år, och den är mitt allt. Jag skulle ALDRIG byta bort den mot sprutor, det är det bästa som hänt!

Man kan ju ställa in timma efter timma hur mycket insulin man ska ha.. Och den sitter inte ivägen och behöver inte alls synas.

Jag har ingen "hållare" som jag har utanför byxorna utan jag har den i byxfickan och man ser knapt slangen.

Jag var 15 när jag fick pumpen och jag har aldrig funderat på att den syns för den har varit helt grym.

Men det är ju såklart olika för alla.

Lycka till!

'

2009-07-12 @ 12:35:00
Postat av: Sara

Jag tror också att folk som inte har diabetes har svårt att förstå hur vi har det hela tiden. :(

Hoppas att pumpen kommer funka bra för dig! Jag funderar också på att kanske byta bort sprutorna.

Ha det bra!

2009-07-13 @ 11:10:41
URL: http://ladysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0