Bra Blodsocker!

Har legat bra i mitt bs den sista tiden, inte så höga värden som ja tidigare haft o fått från ingen stans!
kanske var de att ja ändrat mina doser elller att ja börjat förstå pumpen lite bättre! ja vet ej . kanske bägge delarna!

Men skönt känns de i allafall!
Vet ej ännu om ja tycker de är bättre med pump¨än pennor. jag hade dock inga problem med sprutorna.
Var ju mest för att få ett bra värde under träning o match.
Men har bestämt mig för att ge de ngr månader för att kunna göra rätt beslut!

Nu näör ja blir låg så brukar de låta så här:

älskling, jag håller nog på att bli låg! Medan jag sedan går o kollar bs, och då är de nere på 2.
De känns som känningarna blir lägre snabbt. Man tror man är på väg ner medan de i själva verket redan är så pass lågt!

Kanske pumpen eller att ja är mer imun mot känningarna! vem vet! ni kanske??????

Min älsklings pump, eller sprutor?????
Hatar att behöva byta ampuill och infusions sett! de är jobbigt! men är de jobbigare att byta nål varje gng?

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag hatar också att byta ampullerna men samtidigt så slipper man ju byta nål varje gång som man gjorde ca 6-10ggr per dag när man hade pennorna.

Jag får inte samma "känningar" som jag fick med pennorna förut, de kom jättefort & jag blev jätte dålig! Med pumpen är det inte samma känningar, mycket "bättre" känningar tycker jag ;)

Kramiz

2009-11-19 @ 17:02:17
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Elisabeth

Men är det inte bättre att slippa alla dessa nålstickningar varje dag? Bara ett stick varannan dag... rena drömmen ju.

2009-11-19 @ 17:10:17
URL: http://20090801.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0