Byte av nål

Bytte nål til l pumpen i lördags ,och då testade jag att sätta den bak på kärlekshandtagen och de var nog de bästa ja gjort. Var så skönt att äntligen ha den på ett ställe där den varken syns el känns! och man behövde ej oroa sig för att trispsie skall sparka loss den när ja bär på henne!

Har nyss bytt nål igen och de innebär att ja haft den gamla i 5 dagar utan problem. Känns riktigt skönt! om man jämför med att man tog ca 5-10 sprutor om dagen innan. skillnad va?
Hur ofta byter ni nål? har ni mjuka el hårda?

jag har nu kört på stål nål eftesom den mjuka böjdes! jag är nöjd! men skönt att kunna variera sig lite!



Kommentarer
Postat av: Fia

Vad bra att du hittat ett bra ställe att sätta kanylen på! Jag sätter mina där på kärlekshandtagen för det mesta med, känns ingenting.Har stål av den anledning som du har dvs plast böjde sig för ofta.Jag byter ca varannan dag eftersom jag oftast byter insulin då(så jag fyller aldrig en hel ampull vilket jag gjorde förut men märkte att insulinet inte verkade lika bra. Kram

2009-10-21 @ 16:48:54
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

körde ett tag med på dom nålarna, för jag har jätte svårt att sätta plastnålarna på magen utan att dom ska vika sig, kan ha dom där bak utan att det är några problem alls.

men kan inte ha stålnålarna knappt 1dag, för då kliar det jätte mycket och jag tror nästan att jag inte tål dom.



trevligt att hitta fler sådana här bloggar

2009-10-22 @ 11:47:41
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0