Läskigt!!!!!

Har haft toppen bs hela dagen, legat under 10 och innan middagen har ja et värde på 8. tog ngr enhetr till min sallad.pga brödet till!! och pastan!

EFTER ETT TAG  kolla ja bs eftersom ja hade en skum känsla! BS LÅG PÅ 19 . HMMM! så ja tog yttligare 4 enheter
och kollade bs igen efter 15 min för se om de var på G ner! nope.... nu hade de stigit till 23.

så ja bytte nål, vad tror ni, jo nälen hade vikt sig!... såg ut som ett L.
Så nu har ja en ny nål igen, tredje för dagen eftersom ja bytte i morse för att insulinet behövde bytas!
Måste på ngt konstigt sett sätt in den fel,  så inget hade hänt under dagen, o middagen på de blev för mycket!
De går ju s¨å snabbt uppåt nu när man har pumpen , man är mycket känsligare för allt!

Skall o hoppas att de nu sjunker, tog mig 5.8 enheter som pumpen  föreslog. skall ju träna med den på så får verkligen se hur de hela slutar o hur de kommer gå! lite el ganska mycket nervös efter vad som hände förra måndagen efter en match helg!!!!!

då kanske ni fattar varför ja är rädd!:) men de går säkert bra. Snart bär de av. jehaaa så underbart!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är ingen idé att du tar blodsocker 15 minuter efter att du har gett dig insulin med pumpen. Så fort fungerar det tyvärr inte. Det är inte som med sprutor kan jag meddela. Utan man måste vänta lite (hur mycket det än kliar i fingrarna).

Sedan är har du ganska så tränade magmuskler, eller hur? Inte konstigt att nålen viker sig lättare kanske. Prova att sätta den på skinkan istället kanske.

2009-10-15 @ 20:14:52
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: Teija

På E:s diabetesmottagning rekommenderar de att man använder stålnål just av den här anledningen, att de har sett mycket strul med plastdito. Visst hade du provat stålnål? Kan det vara något? E är smal som en sticka och det funkar faktiskt bra med stålnålen för henne i alla fall. Guld värt att slippa strul och vaknätter osv! För det blir det ju ibland i alla fall.

Ett elände med höga/låga blodsocker, inte kan man må bra då!

Hoppas att du får en bra helg,

många styrkekramar!

2009-10-16 @ 08:10:13
URL: http://varannandag.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Jag tycker att mångas insulinpumpar krånglar för ofta med de här med slangar och nålar som bryts. Min medtronics har de hänt EN gång att nålen brytits och då varnar min insulinpump att där är något fel. då såg nålen också ut som ett L. Men medtronics pumpar är väldigt bra. Min slang och de dära ramlar aldrig ur heller.



Men är den bra annars? OCH jag håller med dig, visst blir bs mycket känsligare nu? :O Man kan knappt äta något liten godis bit förrän blodsockret blir jätte högt coh de är svårt att få ner. Undra va de beror på. Men jag brukar höja basaldosen mycket då samtidigt som jag sprutar in bolus doser. Då går de bra. (om jag äter något sött då).



Förresten tar du mindre insulin till vanliga måltider nu än va du gjorde med sprutor. För när jag fick pump behövde jag myyyycket mindre insulin till mat osv.



kram

2009-10-16 @ 12:49:06
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har bytt till stål istället för jag flertalet ggr inte fått i mig något insulin pga. att den vikt sig som ett L. Kan vara värt att prova stålkanyl. Vet inte om du lärt dig det men om man ligger över 15 i bs så ska man ta extra insulin med penna istället så det inte är något fel på slangen/pumpen. Vet att många inte gör det men jag gör det så jag är säker på att jag får i mig insulinet. Kram

2009-10-16 @ 16:00:15
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0