Sprutor vid högt bs?

Fick veta via Elisabeth en blogg vän här på nätet att man kunde ta ex sprutor med insulin vid ett bs över 15.
Jag har dock aldrig hört ngt om det! uNDRAR OM NI VET NGT !!!!


 jag tar gärna in allt om pump mm! då ja vill veta allt!!!! Mitt bs är så högt nu. 22.2 och då gjorde ja som elisabeth berättade om, jag tog ett par enheter med pennan. väntar dock ännu på att pumpens insulin skall spruta ut med! men just nu verkar den faan inte fungerar!!! hmmm:(

vad händer?????????? kan de göra så stor grej av attt ja fick montan i dag? har den större betydelse när ma nhar pump? ja bara måste veta...

när ja hade pennorna visste ja när de var högt. då hade ja förvållat de typ själv!!! el sjukdomm el liknande men nu har ju inget hänt  på de sättet! hjälp mig förstå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker de verkar jätte konstigt.. hoppas de löser sig kram

2009-10-18 @ 18:43:15
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Fia

Gumman jag heter Fia & inte Elisabeth ;) Det var jag som skrev det med att ta med penna istället för med pumpen. På mitt sjukhus är de jätte noga med att informera att man ska ta med penna istället för med pumpen så man verkligen vet att man får i sig sitt insulin när man ligger högt. Kram

2009-10-18 @ 19:17:17
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Fia

Camilla, varför tycker du det verkar konstigt? Eftersom vi inte har något långverkande insulin så får vi ju lätt insulinbrist om något händer med pumpen. Så för att vara på den säkra sidan så ska man då ta med penna..

2009-10-19 @ 20:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0