3:E Dagen på pumpkursen

Gick bra!!!!! kul men inte med att lämna in natt värdet som jag hade. hmmm. låg på 18 kl 03 i natt.
Pga träningen. vilket jAG trodde gick bra då jag hade ´legat mellan 7-9 under träning o efter träning..

men kl 03 så steg de sakta, tog mig då friheten och gav mig 3 enheter ( 1 enhet drar ner migg bs 3 mml)
Men vaknade upp på 13. hmmm. jag fattade nada tills jag fick veta på eftermiddagen varför ja mår piss efter match o träning!
här kommer svaret!!!

Jag bildar ketoner under tränign! : ketoner är gifter dvs insulinbrist!
Pga att ja äter för dåliugt innan tränig och ger mig själv lite insulin då! OCH UNDER TRÄNINGEN  SAKNAS INSULIN OCH KROPPEN KAN EJ  TA HAND OM SIG

Så nör jag stiger sakta på nattetid och tar mer insulin så blir kroppen imun mot insulinet och då får ja ej ner bs!
de är jätte farligt att träna med ketoner!

enda sättet att få bs bra under tränig för mig är att äta bättre. ta mer insulin så kommer ja få bättre värden och slippa må dåligt! så bara skärpning!!!!!

Men annars gick dagen bra.
höjde mitt bsinsulin lite då ja ligger ölite högre på morgonen!
har nu de iställt på två enheter: 0.5 samt 0.7. tiderna vet ja ej! har ej lärt mig detta:)

pratade lite om ketoner , pumpens funktioner och sprutställen! mm!


Nålen och insulinbehållaren! som jag har!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0