Strul med pumpen!

Idag har jag haft strul igen, (en av de få gångerna) när jag skulle byta sett..
gjorde som jag brukar, men denna gng satte jag nålen på ett annat ställe än jag brukar.. o innerst inne vet jag att insulinet ej tas upp där!:.
för mig är de så att ja sätter den varannan gng på varsin sida... en gng fram på magen, o funkar bara på min vänstra sida. samt bak på krälekshandtagen på min högra sida....
. men satte den nu på höger fram o som alla  andra gng förr så går det ej!!

ja fattar ej varför , har ingen insulin valk där el liknande, sätter den ju där jag har minst fett, där magen går in lite.. men de hjälper mig inte ett dugg!!

har ni samma el varit med om liknande! o vet varför!
ja vet att de är så att kroppen ej tar upp insulinet lika bra på vissa ställen!!! sjukt ju!



Min nål jag användeer!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Att du inte sätter den på rumpan istället. Det bästa upptagsstället som finns tror jag. Där kanske man har lite fett i alla fall, eller? :-)

2010-08-28 @ 20:43:40
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: catta

Elisabeth: hehehe fett de har gott om kan ja lova!!

gillar ej att ha den för långt ner då ja tycker de är obehagligt att ha byx linniongen emot!



grattis till planeringen hoppas de går snabbt:)



vi hade lagt in två inst´l o i början funkade de. men nu när ja kollade på pumpen såg ja att de var bara en enda istl under hela dygnet! hmm men de funkar då ja ligger bra i bs ändå!



kram kram catta

2010-08-29 @ 00:14:48
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Teija

E sätter nålen där hon har mest fett utan att ha en bulle, ja du du vet vad jag menar. Alltså där hon inte satt den för ofta. Hon har börjat sätta den på stussen nu, jag blev helt paff för hon ville inte det förut, Men hon märker ju att magen inte räcker till.

Hoppas allt är bra med dig.

Storstor kram

2010-08-29 @ 00:27:15
Postat av: Fia

Jag har försökt jätte många ggr att sätta infusionssettet i magen men det fungerar inte alls! Fast för mig stramar, sticker och gör det ont när jag har den i magen och som du skriver så verkar inte insulinet ta där.. Mysko är det..Kram

2010-08-29 @ 08:41:56
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0