Hatar min diabetes

jag verkligen hatar min diabetes, som i dag när ja legat högt och med ketoner i kroppen hela dagen och får ej ner bs. vad faan är felet+???? JA PALLAR ÄRLIGT INGET MER!

 vad faan händer. är de mig de är fel på eller pumpen? börjar tro de är mig nu iallafall!
jag kollade mitt bs nyss och då ligger de på 22.3 igen med fullt ketoner på stickan!

Mår så illa och känner mig spyfärdig, ja vågar ej gå o lägga mig för rädslan av att ligga högt resp lågt pga att ja tagit insulin med penna o pump.
sedan så hade jag inga pennor kvar , men turen var att min man hittade en penna i väskan! hmmm! pusst där!

Imorgon kommmer ja ringa upp till sköterskan och säga att ja övergår till pennor igen med start imorgon redan, för ja pallar ej att gå så här och må så här längre... ja pallar enkelt ej mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag som aldrig ligger högt annars, pressar jämt ner bs till en låg gräns men nu blir ja hög av inget, ja har ej ens gjort ngt o de blir ketoner mm!!!!!
Då snackar ja om at man ej har kontroll! som förr med pennor!

Ber att ja klarar natten bra men har en sådan stpr ångest tanke av att ja hamnar på sjukan ihelgen... om ja inte byter till pennor o får ner bs!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du får ordning på ditt socker.Inget skoj när det strular.

Ha en trevlig helg!!



Kram

2010-02-26 @ 09:13:53
Postat av: Åsa

Stackars dig! Hoppas verkligen blodsockret gått ned inatt! Är verkligen vidrigt när man inte vågar sova för man är rädd för blodsockret! Man vet ju aldrig, rätt som det är sätter allt insulin fart ibland och då får man en jättekänning! Och tar man inget extra insulin så kan det bli ketoacidos.



Antar att du dubbelkollat pump och infusionsset samt bytt infusionset ifall det är stopp någonstans! Eller så har du en infektion som höjer ditt insulinbehov jättemycket just nu. Ja, vid det här laget har du nog antagligen fått ned det eller ligger på sjukhus.



Krya på dig nu! Håller tummarna för dig!

2010-02-26 @ 10:23:03
Postat av: Nadja

Hej gumman,

Stackare, va tufft du har det:( skicar lite kramar till dig och hoppas det blir bättre snart, sprutor är nog mer din grej ;)

Såg iaf en ny bl-mätare som jag ska beställa, kolla på den om du inte redan sett den dvs:)

Hälsa familjen så mkt! Hoppas vi ses snart<3



http://www.bayercontourusb.se/sv/

2010-02-26 @ 19:00:57
Postat av: catta

Nadia: heelooo tjejen! hoppas ni mår bra o skolan går bra! du får följa med toimmy nästa gng han kommer o jobbar!:)



denna mätare har ja redan kollat på men vårt landsting har ej köpt upp den så man får ej tag på stickorna mm! men nästa år kanske!!!



Åsa:

tackar tjejen!.

ja slapp åka in hehe men var bra nära kan ja lova!

skriver ett inlägg om natten så du kan läsa!:)

Har bytt settet ett stort antal ngn så ngt stopp är de ej, tror mer på inf. el liknande!



Johanna: tackar gumman!!!! hopaps du mår bra !



kramar catta

2010-02-26 @ 19:10:46
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0