Instängd pga skada???

Läs bloggen helt innan ni skriver på komentarerna,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



En liten fråga? Måste man sitta instängd på sitt rum eller hus bara för att man har en skada som förhindrar en i sitt liv, man äter tradolan dagligen sdan 5 år tbx, har gått senaste året på rehab för  att lära sig att ej ta ut sig allt på en o samma gng, man lär sig leva ett liv som skall räcka ... så man kommer tbx till verkligeheten..

Är detta o innebär de då att man måste sitta instängd????
NNNNNNNNNNNNNNNNeeeeeeeeeeeeeeejjjjj... fatta läget där ute!!!

Visst ja har ett handikap som läkaren sa, kan ej få ut min arm, fattas 45 grader, ej kännsel från armbåge ner till fingrar, ej rörels som de skall. kronisk nervsmärta. Men de innebär ej att ja inte kan vara ute, ta promenader, träna! jaa som ni hör träna , de har läkaren själv rekomenderat, att ja må¨ste, ja skall träna fäör min kropps o hälsa skull och för mitt psyke.... så se o häpnad, men tränar jag??????????
neeej när tränade ja handboll sist, och även om ja tränat handboll så är ja med o tränar betyder ej att ja kör allt i ett rus, och visst gymma, men man kan gymma fast man har en höger arm som gör ont, det finns  flera kroppsdelar att rör på ... ( de som tränar vet att träning är de bästa medicinen för att återhämta sig från en skada) i lagom dos! Men när träna ja på gym sist?????
ja körde väl två pass på Balance i dec, !!!!!!

Samt visst är ja trebarns mamma men är ja de till alla heltid??????????? svara på de innan ni komenterar!
Visst , bygga hus, men som ja bygger de själv??? ja gör lite, som tapetserar lite slipar och sånt som är jobbigt, och jobboigare för mig som har de svårt men ja är faan inte rörelsehindrad för att ja går på nystartsjobb och försöker få en lagom dos med arbete i mitt liv till rätt tid och sånt!

Men haalllå fatta läget, bara för att man är #sjuk " så behöver man ej ligga hemma i sängen, man kan shoppa o sånt, Leva och gå runt- Ni vet ej min historia, varför ja får hjälp mm. Så kom ej o dömm!!!!!!!!!
Har så rätt till detta, och ni som ej fattar de har ingen grund, känner el vet ej om min historia o varför så håll faaan käften!!!!!!! kom ej o döm då ni ej vet felet o varför!!!!

Avundsjuka ?????? eller tröga i huvudet?????? välj själv, de har ja redan gjort!
Men ialalfall de som känner mig är överlyckliga för min skull och även så min läkare o förmedlare!

Kommentarer
Postat av: Mia

Puckon! Det är vad de är! Tro på dig själv och din förmåga - du ÄR bäst! Jag är så stolt över dig och hur stark du är - att du dessutom fixar två jobbchanser på en dag så fort du fått klartecken från alla håll bevisar ju att du verkligen vill och så småningom kan! Love you vännen! Vi som känner dig håller på dig - ALLTID!!!

2010-02-10 @ 22:28:06
Postat av: Anonym

är väl ingen som sagt att du ska ligga instängd men att rehabilitera sig till arbetslivet istället för att snylta på skattebetalarnaa måste väl ändå gå som prio ett!!?? finns ju tusentals arbeten som man kan uträtta trots en skadad arm och smärta. har haft skada i foten och ätit tradolan i 3 år och kunnat arbeta eftersom jag har medicinerat.



och jo, jag har läst igenom hela din blogg och tycker verkligen du utnyttjar systemet i och med all den tid du lägger ner på dina personliga attribut istället för att ex. jobbba ett par timmar i veckan på något extra jobb eller dyligt. typ telefonväxel eller receptipon kräver noll form av ysiskansträngning.

2010-02-11 @ 09:27:29
Postat av: Catta

Anonym; som du inte läst bloggen som du påstår. Ja har gått de senaste året o rehabiliterat mig för att komma ut o jobba o komma på ett annat sätt att leva utan trdolan. O den rehab är som deltidsjobb. Enl f- kassan. Sedan så har ja jobbat ngr timmar i veckan . Men en annan sak med dig o skillnad mot mig el kanske många andra. Du kunde jobba mm men för mig e de ej så enkelt. Får man i gen sömn pga smärta mm så kan ma. Ej utföra de man vill som man skall. Sedan är de många andra aspekter som spelar in men de är inget ja tar upp här i bloggen. Men visst får du tycka vad du vill. Vilken är upp till dig men som ja sade tidigare de som känner mig o vet hur min situation är de har förståelse o vet. Lycka till med dina nervärderingar. Gå på de istl som verkligen utnjyttjar samhället

2010-02-11 @ 09:52:46
Postat av: Catta

Glömde att allt handlar ej om att bara komma ut iarbete som du du skrev . Att ja skulle ta reception el liknande jobb. Du verkar ej ha haft liknande smärta som mig då men byter mer än gärna med dig. Som du kanske inte märkt så är ja nu på gång till jobb. Ja söker o skall börja jobba . Går ej på sjuk kassan. Så vad är felet?

2010-02-11 @ 09:57:48
Postat av: johanna

Förstår dig precis Catta! Jag har ju min rygg och det är inte lätt att veta vad man ska göra för ett leva ett vettigt liv. Ont är inget man har valt precis!

Vem skulle inte vilja vara smärtfri och kunna arbeta heltid och tjäna massa penar liksom??

Jättekul med jobben, hoppas det går vägen!

2010-02-11 @ 11:13:54
Postat av: JENNYN

hallå anonym. Du skriver att du läst bloggen men det kan du inte ha gjort. Catta har även inte kunnat komma ut på jobb då hon haft en dotter med nedsatt imunförsvar och hon har inte fått börja på dagis!? Va är ditt problem egentligen?!!?!?!?! Catta sitter och betalar för ett kort på ett gym hon inte kan gå till då hennes dotter blir sjuk direkt hon bara varit där en halvtimma! så innan du börjar med ditt moral skit. LÄS! Sen får alla tycka precis va de vill absolut. Men ibland har man vissa förhinder man inte kan göra något åt!!

2010-02-11 @ 12:40:14
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0