2:a etapp på husbygget

Nu när den första etappen på huset är klart så påbörjart vi  den andra så kallat köket. Åååå vad underbart och snyggt de kommer bli. Kommer ta före och efter bilder så ni fattar vad som gjorts och att vi gjort de alldeles själva..

Många säger ju att de bygger själva men sedan så ser man att de ändå kallat in folk som tex lägger plåten på taket eller murar huset mm... men vi gör allt själva. Utan el och VA biten för de måste man ha en behörig till..

Jag är så stolt över min man som kan så mycket. och gör så mycket fast han jobbar. Så han sliter. Och min svärfar för all hjälp han hjälpt oss, utan han hade vi aldrig varit här""" och fårt ju inte glömma svärmor som tagit stor hand om Mina barn spec Tripsie... under denna tid så även jag kan göra en stor del i arbeteet...
Vad hade vi gjort utan er????????????????

Men ialfall nu påbörjas köket. alla saker till de har vi hemma , bara lite förberedning av puts väggen och gipsning, sedan golvläggning, tak och tapetsering.... skall beställa en fototapet på ena delen  sedan andra väggen kommer vara mer färg på , kanske rött el lila...
Sedan har vi även fått så snyggt matbord med stolar till i bröllopspresent av min farmor!!! tack farmor!!!!



fast med 6 st stolar till vår stora familj!!! passar så till vår stil. vill ju inte lägga ut för mycket pengar till ett bord som kommer bli vandeliserad av barn!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det bordet med 6 stolar har vi oxå...så snyggt!!

2010-01-20 @ 07:52:38
URL: http://novaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0