Jävla blodsocker!

Idfag är jaaa så less på min diabetes , önskar verkligen att ja inte fått den spec i dag..
Vaknade upp på ett värde på 20.9 halllååååååå vadä r fel. ja vaknar jämt mellan 3-5. hmmmm!

ok att ja åt onyttigt igår men ja gick ändå o lade mig vid 02 på ett bs på 7.2... fel då eller?
Hela dagen mådde ja piss,  som influensan i kroppen, orkade inget. mådde så skit! Hade så svårt att få ner bs. Inget hjälpte, tog en drös med ex insulindoser.... och till eftermiddagen sjönk de ner till 7. Åt då min middag bestående av en lätt lkesella med bär och knäckebröd!!!

När man legat så högt i bs så varken vågar jag äta ngt sedan har man verkligen inget hunbger el sug,. mår mest illamående bara!
Så de fick ja i mig , tog mina 2.5 enheter isulin till de och kollade bs efter ca 2.5 timme och bs var uppe på 20. 5..Hallå vad händer.!!!
ja har nu byutt sett till pumpen även o mde inte är de som är felet så känns de skönast, Har bara mjuka plast nålar nu då de i stål är slut! hatar plast.... då ja ej litar på dessa!!

Men ja tror ärligt att de är en förkylning som spåökar för ja har känt mig risig på kvällen... oftast märker ja på bs ngn dag innan att ja får en förkylning! SÅ skulle ju inte sitta fel nu ju!!!

Men ialfall ja hatar sånna här dagar.....men avslutar med ett kort på mig från sommaren!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0