Mitt blodsocker

På sista tiden eller den sista veckan ska ja söga har varit ok. jag har tagit hälften så lite insulin under dagen som innan och har ej haft så höga toppar som tidigare men lite mer känningar dock, fattar ej varför. De har varit lite för många och jobbiga spec under ´natten. hatar att få känningar under natten.

ja har som en varningsklocka i mig om ja får lågt, ja kan dp ej somna, som att min kropp vet att de är farligt.
Ganska skönt. Men värsta med känningar natte tid är att man jämt vaknar upp illamående och mår piss som influensan och hela dagen blir lidande. ''

Men iallafall så är ja mer än överlycklig att fått bä'ttre koll på bs. även om ja alltid haft de sedan trista väntades.
Sist var mitt hba1c på 5.6 så undrar hur de nu denna gng är!
Min sköterska tror att mitt kommer höjas lite då ja får jämnare bs när ja nu har pumpen istl för pennor.
Jag är ju en av dem som älsakr att dutta. tar j'mt en stor enhet ex under dagen, vet ej hur mycket men mycket men de har verkl blivit bättre då pumpen kom..  och att ja ej kollar bs lika mycket.

Joo om ja äter godis el liknande kollar ja bs stup i kvarten för att ja är rädd att de stiger högt,.!
men vid godis ätande blir ja jämt låg efteråt, får jämt svåra kännigar pga av att ja tar för mycket insulin, tar en drös sedan pumpar in en hel del duttar för rädsla av att bli hög..  vilket bs kan ligga ... ja kan ligga runt 10-15 o pumpar in en del o de händer ej ngt. Då borde ja avvackta o se vad som hnder men min panik stiger o ja tar mer insulin!!

Ngn som känner igen sig????????????????????????

kommer skriva upp min bs kurva på blodsocker.se sedan i mån om tid om ngn är intreserad- Lite svårt bara att få tid vid datorn då trista vill se tubbies hela tiden bägge på tv, mobilen och datorn! heeheheh:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej söt! hör av dig ang micke och barnen när du vet =)brukar stöta på honom på gymet ibland. det andra kan vi ta när vi ses, vi är fortfarande rillsammans =)men inget jag vill ta upp här. Kram på dig så länge och hoppas att vi ses snart =)

2010-01-20 @ 10:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0