2:A försöket till Insulinpumpen

på osndag sätter ja igng mitt nadra försök till attt ha min insulinpump, och denna gng skall ja klara det!
jag är mer fokuserad o införstådd i de hela även om ja var de sist men nu vet ja mer vad ja skall undvika o sånt!

ja tänker ej ätá ngt onyttigt el liknande alls till en början innan jakänner mig o pumpen helt! alltså INGET i huvud taget . De är en regel för de var de som mycket förstårde för mig sisst!... ja kunde få så högt så lätt... o nu vill jaq ej må dpåligt igen!! o undviker ja de så underlkättar de till att veta varför ja då skulle få högt bs!!!!

Ondssdag är dagen då de häller. skall till miun sköterska kl 15 o sätta iggn den!!!
lika bra att få hjälp o komma dit o starta den, fylla i hur mycket insulin ja behöver mm!

Denna vecka inna skriver ja upp alla insulinvärden, hur mycket ja tar mmm så de är lättare att srtälla in"
Om inte annat är de lätt att återgå till pennor om så skulle vara fallet!!!!!!
vill ju testa innan man glömmer allt !!!:)

 min snyggiong första dagen som ja blev pump ägare!!
för er som ej visste! ngn som kan gissa ´vad dessa pumpar kostar?????????????????????
trot eller ej men en pump kostar 50 000:- o dessa går vi runt med ute bland folk!" heeheh!!!

till en annan tråkig het! jqa som alltid varit införstått i mitt långtidsvärde. HBA1c... alltid legat bra... legat mellan 4.2 till max 5.3 när ja startade pumpen....

Fick pumpen o värdet gic k drastiskt upp till 6.4.... sedan tbx till pennor o värdet sänktes till 5.7...
sedan nu kollade ja igen då var de 6.0. vaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja som vill ligga lågt. men detta senaste värde var nog lite bra tyckte min ssk... eftesom ja hela tiden puschar miog till de lägre...
ja har ej kollat mig lika ofta som förr! ( kollar mig ca 10-20 ggr per dag!) men de var bra värde sa hon.. men ja skall ner!! till 5.3 är mitt mål" men med pumpen kan el brukar de gå uppför i början! sedan stabiliteras de!

Längtar såååååååååååååååååååååååå!!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jasså ska du börja igen med den? Varför?

Tänk på att man INTE ska ligga för lågt i Hba1c.

Nu är vi äntligen inflyttade i huset... håller nu på med trädgården lite. Den ska rivas mer eller mindre.

2010-07-19 @ 17:26:05
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: catta

Elisabeth: gratttis till inflyttningen, måste kännas toppen ju! få göra så man vill o sånt:)



pumpen, jo ja saknar den lite, friheten o måste testa igen innan man gllmmer bort allt man lårt sig med den!... om de ej funkar nu så skiter ja helt i den! men ett sista försök måste ja dock göra innan ja dissar den helt!



kram

2010-07-20 @ 09:41:10
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0