Motivationsbild med sin historia!





denna bild ger mig så mycket motivation när ja kollar tbx på den!!

De var jag i elitserien med spårvägen strax innan jag blev gravid med Trista--- vi mötte Lugi och jag spelade bra denna match, hade en timme innan den spelat med spårets andra lag i div 3 innan och spelade stort set hela matchen.... sedan samling o sen spelade med a-laget... trodde verkligen inte ja skulle få mycket speltid då jag var rätt ny och hade spelat innan nyss!

Ut på planen efter 5 min och sprang som en vete faan,,,, ja spelade mest anfall för ja hade verkligen inte ork till bägge o hade verkligen inte kommit in i deras  försvars spel. (ej lärt mig hur de jobbade)
Men spelade bra. gjorde 4 mål den matchen. hon som gjorde mest mål gjorde ett mer än mig! lite kul!!!
fixade även 2 st straffar som en annan tjej lade!! roligt
med!



Men de bästa med allt är att ja ens fick möjligheten att få spela i elit igen efter 10 års uppehåll med elitsattning, spelade i ett div 3 lag innan då de hittade mig på en utomhustunering ....  ja spelade då mest för att ha kul. hade påbörjat min handbolls satsning inget efter  9 års sittande still , ingen handboll alls!
Sedan så kom min armskada... jaaa hela armbågen kom ur led... alla tre nerver klämdes o jag var tvungen att operera den...  vilket ha lett till kronsik nervsmärta som tvingar mig att äta tradolan dagligen o har gjort sedan 5 år tbx!  ananrs komer ja ej ens upp ur sängen!!!! livet är hårt men ja är glad att ja hunnit gjor de ja fjort. fått vchansen att spela i j-landslaget som 17 åring med ett par landskamper i ryggen! ett minne för livet kan ja lova!

Nu är de min familj som betyder allt . sattsningen är på medan ja kan träna mm så de ej drabbar dem! o så skall de vara!!! men självklart skall ja fortsätta i min tid o mån!

Lite om mig här blev de. hoppas ni orkjade läsA!!
 ja måste med påpeka som Teija en vänpå nätet här sade till mig! att träna o motionera med diabetes är väldans svårt... man måste ligga bra innan efter o mellan träningen, svårt att komma i rätt löäge mmm!!!
de är så svårt så ni ej kan ana!!! har man låg får man avbryta träningen är de högt kan man komma i koma o de är ruskigt dåligt. man bildar då ketoner (gifter)
o träningen i sig sänker bs . så under träning så är de bra att äta ngt som kolhydrater för att fylla på!!!
 och den riktiga sänkningen kommer oftast 6 tim efter tärning, dvs natte tid.. så sjunker bs så mycket att ja blir så sjuk....
så regelbunden träning är bäöst... för att hålla bs bra... sänka insulin nivån mm!!!1
men ni förstår att träning kan göra en skit rädd ! mig iiallfalll. har fått åkt ambulans in ett par gng efter match mm pga bs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0