Begravning imorgon

Imorgon har min mormor sin begravning och jag kan ärligt inte säga om jag kommer att gå...
jag vill för att min moromor var som min mamma, hon betydde så mycket för mig...
vill kunna finns där, kunna säga hejdå mm men mycke gör att ja tvekar..

stora orsaken är att min moster som är ingift ortodox, ( mannen är från grekland).  har gjort så att min mormor kommer begravas ortodox fast hon ej ens var troende, ej ens kristen... och spec INTE ortodox...
Hon bodde hos min moster innan hon gick bort, min moster ställde upp och tog hand om mormor så mormor gikc med på att döpas för att inte gå bort odöpt. Men de jag tror hon inte visste var hur de skulle bli efteråt..

Att de skulle bli sånt bråk, eller tråkigheter, att en ortodox begravning ej är som en kristen, som en vanlig.
De är vissa regler som jag bara Vägrar att gå med på. så som att bära en slöja i kyrkan, de skall vara öppen kista, man måste ha kjol ( de kan jag gå med på) sedan så åker vi vidare till skogskyrkogården där de säknker ner henne o sedan häller olja över henne....

Jag pallar ej det... Ok om min mormor var ortodox el troende men hon var inte de för fem öre. Sedan så vill inte mormors andra barn ha öppen kista mm men ingen vågar ju fan inte säga till min moster..
Samt att vi fick veta begravningsdagen i torsdags, alltså bara 4 dagar på oss tills de äger rum!

Måste var K. som planerat detta för att de andra syskonen ej skall kunna ändra sig om ortodoxa begravningen  ..
Jävla besviken o irreterad ja blir!

Ja gör nog som min bror, går ej på sermonin utan åker till skogskyrkogården med min familj efteråt o gör en egen avslutning och säger hejdå till henne på mitt sätt.
På ett sätt som jag kan STÅ för. på ett sätt som är jag! För om jag går in i kyrkan med en jävla huckla ( slöjja ) på mig så är de ej den person jag är. Och mormor var de viktigt att vara sig själv!

Hade hon vetat detta så hade hon ej döpt sig!


Inte nog med de. Jo K. säger att hon skall ligga med deras familj i familjgraven, snacka om egotrippad..
Min mormoir hade dick 4 barn o då skall K ta egen rätt på mormor.... för att hon gjort henne ortodox.!
JÄvla Idiot säger ja bara.! Är så jävla förbannad!!!

Hon har tagit min mormor från mig känns de som!!!!! förstår ni mig?




Kommentarer
Postat av: Fia

Usch vad tråkigt att det ska behöva bli bråk om en begravning! Förstår att du inte vill gå på begravningen när dom har öppen kista! Det skulle jag aldrig palla med!

Kram på dig!

2010-03-15 @ 10:47:43
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Tess

Oj gumman, låter verkligen illa. Har ni inget att säga till om i det läget? Förstår att du blir förbannad.. hade jag med blivit.

Hör av dig ikväll om du vill snacka lite, ja är hemma å sjuk idag :(

Pöss på dej going.

2010-03-15 @ 13:05:52
Postat av: catta

Fia: tackar gumman för komentaren,,, de glädjer mig att flewr känner som mig!

hoppas allt är bra med dig!

ang kristallerna i örat så har svär far lika dant, rikitgt hemskt de där!

men de är som du skrev. träning som gäller... du skall tryckutjämna de genom att hålla för näsan o blåsa ut så som när du har lock...



så nu vet du o slipper sjukgymnast! heeheh!!!

han har fåt tsluta jobba pga den saken , en orsk iallafall!



kram catta



Tess: min darling!

pratade med dig istl. men tackar här med!!!

ringer dig i veckan , batterierna dog ju heheeh!!!



pöösss catta!

2010-03-15 @ 23:48:18
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0