Dålig mat - Dåligt blodsocker!

Går verkligen hand i hand med varandra. Kan jag vara ett levande bevis till.
Idag har ja bara ätit innan ja åkte till joibbet. sedan så skulle ja äta ngn frukt mm på jobbet men glömde ta med mig o all frukt på jobbet var slut!:( som tur var hade ja en bars med mig men inte mytcket  att hurra för.
Så ja fick kläma i mig den samt vatten o cola light.. magen kuttade och ja kände mig hungrig men de övergick snabbt.
Sedan när ja kom hem så slank två finska piroger i mig , snabb enkel mat som går ... mitt bs låg dock då på 12 eftersom mitt bs blev fel av att ja ej ätit o fick i mig baren utan insulin..: inte bra där!
Och pirog i sig är väl ej de bästa altn... men de fick bli. Och nu får jag lida av dagen som jag självförvållat....
Hade ett bs på 16.9.. kände de i munnen, ( vi diab vet hur den känslan är) sedan sådan törst.... oc h mår piss. inte så som ja skulle ha mått om jag hade pumpen, då hade ja legat med ketoner o spytt, så de är mycket bättre att ha de så här!!!! tackar för det!

Men nyss tagit 6 enheter insulin, tror de i slutändan blir för mycket men hellre de än högt  tycker jag!
Skall kolla bs innan ja lägger mig" NU KOLLA PÅ FUSKBYGGARNA SEDAN JOBBA LITE:)
saknar pumpen dock ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0