Diabetes dagen!

Idag är diabetesdagen som jag tycker borde uppmärks sammas mer än vad den gör!
Även om de är över hela världen!! Men varför blir de som de är!!?

varför bryr sig folk ej tillräckligt när de är så stor del av sveriges folk som blir o är drabbade?
Inte bara vi utan andra länder.. kan ju bara tänka mig USA!!!!

ja är inte så at ja bryr mig så men ngt borde ju kunnas göras. så de bliur mer attraktivt o känns mer att man vill bry sig! men vad???
måste alla som ej har diabetes få diabetes för ni skall förstå mig? o oss ????

Kommer aldrig glömma näör jag fick en sådan elak kommentar om att ngng tyckte att vi diabetiker bör betala vår egna medicin och att vi tar pengarna från samhället!
men hallå!!1

om vi skulel betala vår egna medicin skulle de resultera i att folk skiter i den, ej hämtar ut o blir sämre. som då blir att de läggs in på sjuka för dialys! vilket i slutändan blir dyrare!!!
tänk så ni som ej fattar!!!!!

visst de kostar en hel del. men de kostar mer om vi miss sköter oss!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja usch! Har oxå hört den "Men andra får ju betala för sin medicin men ni får gratis" Fy skäms på de som uttalar sig på det viset! Allt bra me dig?

2010-11-15 @ 19:46:13
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Håller helt med att det är fel att säga så, folk förstår inte vad det innebär att ha denna sjukdom...

2010-11-21 @ 20:15:10
Postat av: catta

hej tjejer!!

eller hur visst är de sjukt!?

de är typ bara vi diabetiker och ens anhöriga som förstår!!!...

sjukt ju!

och då är sverige o findland de länder som har högst drabbade att få o ha diabetes!!

sjjjjjjjjjjjjjjukt ju!

vänta bara tills en av dessa själva får det!



kram catta

2010-11-23 @ 20:19:55
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0