Läkarbesök!

Imorgon skall ja till min husläkare för nya provtagningar och sånt!!! bla för mina dåliga värden av fosfor o järn samt vitaminer,,, hmm. ja har dock slarvat med medicinen!!! ajaajjaabaja mig!!!
Men i hel het så är de med armen med jag skall dit! få mediciner utskrivna och prata om arbetet mm!
har verkligen fått en super läkare, hoppas han stannar kvar o inte slutar som alla jämt gör!!!!

imorgon eftermiddag är de dax! återkommer om vad han säger!

Idag o de tidigare dagarna har ja ej mått så bra!
Igår hade ja såååå huvudvärk o ja har nästan alrig det... de blev värre o värre. stod tom utanför gymmet o var på väg in men klarade ej de pga värken!!!.. så ja åkte hem , skulle lägga mig ner o sova lite. Min kära granne kom för bi o lånade filmer, synd bara att ja ej mådde bättre så jag var de sämsta  sällskapet:(
Men efter de så började illamåendet komma, inte dåligt heller. fy faan säger ja bara!.. sååå dåligt ja mådde!

somnade o ställde kl så ja kunde hämta trista när de var dax! tror aldrig ja sovit så djupt under dagtid som ja gjorde.!!! drömde mardrömmar tom:)
men undrar vad som var felet? MIGRÄN? ELLER  TANDEN ? BIHÅLORNA?
 skall ta upp de med läkaren i morgon!!!!..... turen man skall dit då:)

Idag var de bättre men då kom smäärtan i örat, som trumhinnan skulle spricka! alvedon hjälpte mig!! hmmm. varför aldrig frisk?

avslutar med ett mysigt kort från tristas badstund i går!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha ha, vilket härligt kort! Stackare, inte kul att må dåligt! Ibland tycker jag att man är sjuk på löpande band, som om immunförsvaret har givit upp, undrar om det kan ha med diabetes att göra. Jag var typ aldrig sjuk innan jag fick det men nu räcker det med att någon nyser på mig så däckar jag.



En fråga: Vad har du för problem med armen? Måste ha missat om du skrivit om det. Jag undrar egentligen eftersom man pratar om att jag ev har en frozen shoulder, diabetesrelaterad. Är lite nyfiken på vilka hjälpmedel du fått på jobbet då=)

Ha en bra dag!

2010-10-20 @ 09:57:08
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: catta

hej Hanna!

tackar så mycket...



jag råkade ut för en handbollskada år 05 då armbågen hoppade ur led o var ur led i flera timmar som i sin tur oresakade nervskador...

så nu lider ja av krinsik nervsmärta och kkan ej räta ut armen, ingen känsel från armbågen ner till fingertopparna..



äter tradolan för detta...



ja fick hjälpmedel isammanbeta mellan arbförmedlingen o f-kassan...ja fick åka in till ergohuset i stan o testa ut , så nu har ja en ny stol( du anar ej hur mycket de hjälper en) man testar ut en som verkligen passar dig o de skiljer så stort mellan dessa stolar!



sedna fick ja ett tangentbord med en musplatta så ja slipper röra armarna så mycket .de står i samma läge hela tiden!!

och ett skydd som man hänger på bordet som man kan luta armarna mot!



läs lit mer om de här så ser du med verktygen

http://diabetesochtraning.blogg.se/2010/september/ergohuset.html



fråga om du kan få sdessa hjälpmedel de hjälper verkligen en så mycket!!!!



jobbigt med axeln, har aldrig hört talas om det förr!:(

berätta lite merom du vuill?

kramar catta

2010-10-20 @ 12:18:24
URL: http://diabetesochtraning./blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad tråkigt att du skadat dig=( Jag tittade lite på hjälpmedlen, det såg intressant ut, jag hoppas kunna återgå till mitt jobb snart med lite hjälp. Jag har krockat med en älg i somras och skadade då axeln och nacken. Nacken är bra nu men axeln har blivit värre, man tror att jag har utvecklat en "frozen shoulder" kallas också diabetesaxel...Om man googlar finns det mycket info om just detta. Hoppas du får ordning på dina värden! Kram!

2010-10-21 @ 09:12:54
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: catta

Hanna: försök få hjälp med dessa saker, de garanterar ja dig en bättre återgång till jobb. ja var så osäker på de men nu när ja testade dem o har dem så de hjälper verkligen!

SJÄLV JOBBAR JA NU DELTID, DE GÅR FRAMÅT!

känns super. vet bara ej om ja kommer kunna köra på heltid, hur de skall gå mm... de tar verkligen allt på krafterna att få de att gå runt nu!!:(



skall goolga o din skada... jobbigt med de

. men säger de ngt om du kommer bli återstäld?

kramar på dig! / catta

2010-10-21 @ 10:39:49
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0