Äntligen lite motivation tbx

Har äntligen hittat tbx till lite mer motivation inom träningen, även om de ej är mycket så är de alltid lite:)
jag har nu varit där i går o idag och imorogn skall ja med dit!
har fokutserat på cardio då ja vill ner i vikt. Sedan är rumpsen och ben på samma fokus..

Armar tänker ja lägga åt sidan ett tag.. eftesom min smärta och ja vet att ja ej kan köra lungt, ja tar i ... Då måste ja ha ngn där som säger åt mig att köra på lättare vikter! sådan är ja!!!
Så Anneli, klart vi kan träna tillsammans:)

Imorgon blir de bandet o skidmaskinen i 45 min .... benen får nog vila då ja kört de i två dar i rad nu!"!
Men så skönt att vinna över latheten även om ja ej helt vunnit ,men är över sträcket  ialalfl...:)
Så en lite morot att bita i är de ialafal!


Här är mina motivations bilder som JAG SKALL TBX TILL:



Dessa tre sista bilder är tagna efter Trisata föddes.Tror de var förra sommaren!!! Trista var ca 1 år gammal½!
Om ja kan gå ner så mycket i vikt som jag gjorde då, och få dessa rutor på magen efter ett år med Trista coh två tidigare gravvar så kan ja igen!!

oki ja vet att de ej är mycket men 5 kg för mig är mycket och ja mår piss... känner mig så slapp o äcklig så de är så!
sedan skiter ja rättare sagt i vad folk säger, de är ej dem som ser sig själv i spegeln utan ja ! och mår ja ej bra så skall ja göra ngt åt det! Så är det!!!!!!!




Kommentarer
Postat av: caroline

Hej!

Googlade "träning med pump" och hamnade här! Är typ 1 diabetiker sedan tio år tillbaka och har precis påbörjat pumpbehandling! Ska läsa ikapp lite här... Kul att läsa om din träning och livet med diabetes!

Kram Caroline

2010-09-16 @ 14:23:06
Postat av: catta

HEWJ CAroline: va kul att du titta in!

ja försöker uppdatera om diabetesen o träning så mycket ja kan !!!



hoppas din pump går bra! vad är de för pump du har?

ja har med haft min diabetes i 10 år nu! så snabbt tiden går!

kram catta

2010-09-16 @ 15:36:45
URL: http://diabetesochtraning./blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej igen!

Har en Animas precis som du.



Är jättenöjd men känner mig lite osäker på hur kroppen reagerar i olika situationer... Märks ju att man inte riktigt har samma insulindepåer i kroppen exempelvis!



Jag har märkt att tidigare(när jag var sprutbehandlad) har mitt blodsocker ofta stigit lite under träningspasset, kan ha 7-10 innan och 12 efter 1,5 timme, däremot sjunker det en stund efteråt. Tränar enbart gruppträning och min teori är att jag får ganska hög adrenalinnivå i kroppen under träningen (därav högt bs).

Har bara haft pumpen en vecka och inte tränat hårt alls ännu. Ska kopla bort pumpen under passet jag ska iväg på nu så får vi se vad som händer :)



Ha en härlig kväll!

2010-09-16 @ 17:57:25
Postat av: Jennyn

Alltså vet du.. jag tror inte ens att trista va ett år där. jag va fortfarande gravid när du tog det där kortet... Så ja du klarar det

2010-09-16 @ 21:45:02
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se
Postat av: catta

caROLINE:

ett råd är då att inte ta bort pumpen om dui får stress adrenalin. de har ja lärt mig!

de var en orsak till att ja fick pump för ja blev jämt hög under träning / match pga adrenalinpåslaget. o sedan sjönk på natten o så höll de på hela tiden!



men med pumpen under match hjälpte de mig!!!!..

ja fick ej påslaget men hade därimot svårt att få ordning på bs under natte tid!

de är svårt o tar en väldans lång tid att reglera o hitta dina nivåer. ja har ej hittat allt än.

i gymträning o pw så har ja de , då kopplar ja ifrån eftersom ja ej får påslaget men handboll vågar ja ej ens ge mig på eftersomn ja hamnade i ketonadioser ett antal gnr den tiden... ( läs tidiagre om pumpen).... vi har ju lättare att få ketonadioser vid pumpbehandlingar..



men koppla ej bort den utan ta mindre insulin då, sänk dosen kanskle -30/-40 % istl... o sedan är o ta mindre efteråt!!! så skulle ja gjort!!!



ser fram emot att höra hur de gick!!!

kram catta



Jenny! ja du har nog rätt.... ja kommer ohåg de de var då du var o gjorde middag hos oss när jonas jobbade... i radhuset...

ja skall klara de men känns jobbigt , vill ju se resultat direkt!!!!

kram kram gumman!

2010-09-16 @ 21:51:28
URL: http://diabetesochtraning./blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0