Känning efter man borstat tänderna

Hatar när man får en känning (diabetes känning dvs lågt blodsocker) efter att man borstat tänderna! De finns inget värre nästan i alalfall!.. Det är psykiskt jobbigt och slutar med att man missköter sina tänder, iallaf jag! Då man ej pallar med att borsta dem varje gng....

Tänker ju ändå attman måste upp o äta på natten el liknande!!. hmm!!. o oftast blir de ju så!!. Spec de dagar då jag tränar! De resulterar jämt i lågt bs på natten!!:.. kanske för att ja ej kommit in i det?... de är ju en läro sak att lära sig hur bs fungerar vid tränig, sjukdom mm!!!.

alla tror att diabetesen är lätt! att äta rätt o träna! men de är mer än ett heltidsjobb, du blir aldrig fri från den, inte ens en sekund om dagen, eftersom allt du gör menar då ALLT. spelar en roll.
Hur du äter, tränar, stres ,sjukdom, jobb, hälsa och mens! Dvs ALLT..  fy fan för denna sjukdom!! och inte nog med de, man måste ju ta sitt insulin dagligen flera gng om dagen... men där får jag tacka min animas pump för!

tur att ja ej slutatade med den då jag hade problem!!!. nu är de min trogna följeslagare!

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha jag borstar alldrig tänderna efter känning ( om man får efter tandbortsingen) x)

2011-08-27 @ 19:31:07
URL: http://Emelieeliesersson.devote.se
Postat av: emelie

Jag har också diabetes, och jag vet känslan när man är låg efter att man har borstat tänderna också.. Det är sjukt jobbigt :(

2011-08-31 @ 16:35:49
URL: http://emelievictoriia.blogg.se/
Postat av: Carl

Hej! Håller med dig fullständigt. Den här sjukdomen är inte lätt att leva med. Min lösning på känningar på nätterna är ett eget upplägg som inte alla kanske håller med om. Men det funkar för mig.

Jag tränar löpning och styrketräning. Mitt upplägg är som följer.

Börja dagen med löpning. Detta eftersom löpning kräver mycket socker och sänker blodsockret. Även efter passet. Därefter blir det en proteindrink. Jag äter ingen riktig frukost för det höjer mitt blodsocker tillsammans med gryningseffekten för mycket. Första måltiden blir lunch då gryningseffekten avtagit och insulinkänsligheten är större. Detta leder till att jag inte behöver tillföra mycket insulin till lunchen.

På kvällen blir det intensiv styrketräning som höjer blodsockret. Detta har i mitt fall lett till att jag nästan aldrig har lågt blodsocker på natten längre.

Genom att utnyttja de olika träningsformernas påverkan på blodsockret har jag skapat ett system som funkar för mig. Sedan jag började med detta system i februari 2011 har jag gått ner 20 kilo. Från 94 kg till 74 kg. Jag behöver nog gå ner ytterligare 7 kilo innan tvättbrädan syns men jag är på god väg.

/Carl

2011-09-15 @ 20:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0