Förhöjd Basaldos!

har nu efter att pratat med min underbara diabetes sköterska kommit fra mtill att köra på temp förhöjd basaldos. Lägger då in att den skall gemig 20% extra insulin  och då tar jag de från morgon till kväll  och på kvällen sätter jag ett nytt temp värde  beroende jur de fungerat under dagen!

men i helhet så har de gått  bra . har legat lite i överkant m ot vad jag brukar! Ligger nog i snitt runt 9 så de är då bra att ja har denna temporära förhöjningen! ananrs hade de säkligen varit runt 15 ngt!

Fick även i dag stopp  i pumpen där den varnade för det! Så de var bara att byta nål igen , tror de var för att ja hade pumpen i bycxorna o glömde bort de då ja skulle gå på toaletten! heehhe Lätt hänt!


Kommentarer
Postat av: Joanna

Snygg mage gumman!! :) Det där fixar du lätt tror jag bara du blir FRISK snart! Hoppas du får en mysig helg! Kramar och pussar

2009-10-23 @ 21:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0