Insulinpumpen

De svider där nålen sitter när ja sprutar in insulinet! varför????????
inte för att ja lärt mig allt med denna pump men har aldrig känt detta för , nu när ja lägger till lite mer enheter så känner ja verkligen hur de svider till!

Så ja har nu bytt nål två gng! tänkte om de kunde vara för att ja haft nälen för länge, inte för att ja har de. Den brukar sitta mellan 3-6 dagar. men ja bytte...
Bytte även från mjuk till stål och omvänt!

Hjälp snälla ni som kan detta. varför svider de så mycket. riktigt obehagligt"!!! Sätter ja nålen fel. skall ja sä'tta den där ja har mer fett? vad??????????????
 klicka på bilder för att få en större bild!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Att ha nålen sittande i 6 dagar kan göra att man får en infektion på insidan. Jag har som regel att byta varannan dag.

Att det svider kan ju ha med att göra att det är något på G på insidan, att insulinet är för kallt. Att kroppen inte har vant sig än också kanske.

2009-10-12 @ 10:54:33
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: CATTA

tack elisabeth!!!



ja har då aldrig haft den i 6 dar max 4 tror jag. men sista tiden har de räckt i 3 dagar då ja bytt insulin då!



så tiden borde väl de ej vbara!

insulint har legat i pumpen så kallt, tror ja ej.. kanske i början!



faan hatar det! har ju bytt ställe flöera gng . skall prova byta igen o se!

men tusen tack, nu vet ja de iasllagfall!



pöös catta

Postat av: Fia

Hello! Sån svidande känsla brukar jag få när jag sätter infusionssettet i magen. Det har typ aldrig fungerat för mig att ha den där. Jag sätter mest den snett bak, på "kärlekshandtagen" ;) Men sen jag bytte till stålkanyl så har jag lyckats haft den några ggr i magen iaf. Jag byter varannan dag.

Du får pröva dig fram.

Kramiz

2009-10-13 @ 18:09:54
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0