Min nya blodsockermätare!

Nyss har jag h'mtat hem stickorna till min nya mätare. en everyx3.. skall bli så kul att få börja använda den!!. Ngng som vet hur man ändrar kod på den när man byter stickor??? hjälp tack då ja ej vet vart min bok till den tagit vägen!

älskar den hitlills så kan ej bli sämre... får se om ja även startar med pumpen igen ,saknar trotts allt den men vet ej om jag VÅGAR bli så sjuk igen,,, kanske ja ej blir de vem vet.. testa kan man ju alltid!!! medan man kommer ihåg hur man gjorde... men tar nog som läkare safde då med lantus utanför pumpen!


Kommentarer
Postat av: Teija

Kolla deras hemsida, kanske infon finns där!



Grattis till jobbet och grattis till 5 år ihop. Wow, vad KUL!



Har inte hunnit kolla din blogg heller nu på sistone men jag finns kvar förstås. Var rädd om dig. Bra det där med att ha Lantus också ifall du nu går tillbaka till pumpen eftersom du hade strul.



De bästa bilderna på min blogg tar mina döttrar, kanske jag har tagit någon enstaka bara. Kul att du gillar dem, tack!



Det är väl ett sundhetstecken att ha lite känningar... tycker jag i alla fall. Annars ligger man nog för högt för jämnan. Men det är tufft med dem, usch ja! Bra jobbat!



Storstor kram:D

2010-06-17 @ 22:10:48
URL: http://varannandag.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Hittade din blogg när jag satt och sökte. Jag fick diagnosen typ1 diabetes för ca 3 månader sen. Jag är 31 år så det är svårt att ställa om sig. Ingen i min närhet verkar förstå vilken kamp det är så det är riktigt skönt att läsa om nån med diabetes.

2010-06-17 @ 22:13:00
Postat av: catta

HEj Sandra. jätte kul att du hittade hit!!!!

tråkigt dock med din diabetes.... ja förstår dig så väl, då jag fick min under min första grav med tjejen,,, var då 20 år... men de är med stor omställning spec vid första graviditeten...



men de är svårt för de andra som ej lever med den att förstå, docxk så är de mannen som kan mest o han fö´rstår gott o väl, skönt där!!



De första åren kan vara skit jobbiga... eftesom din kropp produserar insulin än, då är de lite svårare att få bs bra... men de brukar stabiliseras bra sen oi gå går de bra...

se till att ha en bra sköterska som stöttar dig , du kan rtinga mm när du vill. en bra bs mätare... rekomenderar denna..

samt kolla bs hela tiden, mer än mindra tycker ja!!du undviker du att få superhöga värden... ja kollar för mycket men ja trivs med det!!!



bara höra av dig om du undrar ngt.. de var på så sätt genom andra på nätet ja bildade mig min lärdom av diabretesen o blev kunning o fick upp hoppen... så vi skall vara rädda o hjälpa varandra vi diabetiker tycker ja ialalfall..



kram på dig catta

2010-06-18 @ 08:21:32
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: catta

Teija! tack söta du!!1!... nää ja försvinner e´hller ej . har misst blogg lusten lite bara... hehe så kan de bli när de är sommar!!



super fina kort.. hälsa din dotter det...

ja får se hur de blir med pumpen, ingen stress här!!!



pööss catta

2010-06-18 @ 08:24:20
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

http://www.everymed.se/everyx3_instruktionsfilmer.html

Gå in här och kolla på Kalibreringsfilmen. Om du inte har kommit på det än. Men fick du inte med en manual?

2010-06-18 @ 11:33:59
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: catta

hej elisabeth! kallar dig bettan i stl så långt namn:)

nää ja lyckades tappa bort den, men har kommit på hur man gör nu! har du samma? älskar den synd de är för få stickor i en rulle bara



kram på dig o de du, börja blogga igen!!!

2010-06-18 @ 18:11:51
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0