Medicinering på HÖG NIVÅ

Nu har jag kommit hem från lakaren och fick med svaren på mina prover jag tog förra gng.. De såg inte bra ut..
Jag har alldeles för låga feretin värden ( de skall ligga högre , betydligt högre än vad mina låg..
de skall tydligen ligga som lägst på 40 och högst 200... medel brukar vara runt 80-90... vi tjeejr ligger oftast lägre än killar..
Men att mina var nere på 20 var omänkligt sa han!

De gör att ja ej är frisk. ja är nere, trött o allmänt nedstämt o omotiverad...  jobbar sover o orkar inget är typ mitt liv!
jag som trodde de hörde till hösten.. men huvudvärken ja harft gör de hela värre. De ingick med där tydligen:(

Sedna så är mina vitaminvärden låååååga och lika så  har jag fosfor brist:(
att äta så mycket mediciner som ja nu gör pga detta gör att min mage ej är så bra fungerande. SÅ nu har ja fått medel till detta med!!!!!!... som de ej räcker med de jag äter! fy faaan hatar tabletter!

Äter ju nu tableter:
Tradolan 50 samt 100 mg (flertalet)
Lipitor (blodfetterna)
Fosfor
Feretin
Alvedon för den ständiga huvudvärken
Magmedicinen som är som stenar man skall svälga

blir till att bli en knarkare då:( näää men man känner sig ju fasiken så!!! orkar ej, mår illa av allt man äter..
tur att insulinet går via pumpen o ej munnen!!!

heheeh ja stillar min mättnadskänsla genom tabletter:) skojar bara!!!
Just de llääkaren sade att man med går upp i vikt av detta med feretin, hmmm:( ja de har man ju märkt.! ej så farligt men lite kansek!!!
Blek , trött o sååå sliten, usch... blev faktiskt rädd oledsen när ja hörde om vad läkaren sade...
ja känner o har nu märkt hur viktigt maten är. att få i sig rätt!

de är verkligen inte min starka sida... mättar mig snabbt med macka, skorpor o liknande... pallar ej varm lagat mat... detar imot iblkand!!! men ja måstet nu!!!

idag blir de handla mat, blodpudding o leverpastej i stora mängder!!!



Kommentarer
Postat av: ingela

usch det där låter inge vidare.Jag har oxå ätit dom där stenarna förut ett tips är att blanda dom med kräm eller yoghurt dom går ner lättare då ta hand om dig!Kram

2010-10-20 @ 19:40:20
Postat av: catta

Ingela pingela:) heheh!!

ja har med testat dem förr! men fy faan säger ja bara. o tanken att ja äter så mycket hitills får mig att må illa( blååååäää men skall testa!

kram på dig! o grattis till skolan!

2010-10-21 @ 10:41:16
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej gumman! Prova att gå över till vegetarisk kost :) Jag har jättebra värden förutom järn som är lite lågt men det brukar vi tjejer få :p

Javisst är det tråkigt att äta mycket mediciner! Jag är glad att jag slipper kortison tabletterna nu iaf men har dom andra kvar i ca 1 år :´(

Kramiz

2010-10-21 @ 20:54:16
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: catta

Fia:



tack tjeejN! för dina råd! alltid lika gooo som vanligt!!

Läkaren sa att maten hjälper men medicinereingen är ett måste... lite jobbigt spec med magen som strejkar med då! men han sa att ett år borde ja kunna bli bättre:)

bättre sent än aldrig!



ja skall bli bra:) heehe!!

ang stämpling! tackar.... ja skall kolla upp med dem! vet ej heller om ja blir frisk skriven heller eftersom ja ej kommit upp i heltid under denna tid heller:(

men de återstår att se!!!

hur är de med dig? gårt allt bra nu? träningen?

kram tjejeN!

vad sa senaste hba1c?

kram catta

2010-10-21 @ 21:19:43
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Fia

Du får kolla upp hur du ska göra med a-kassan. Jo jag har kommit igång lite med träningen igen! Känns så skönt. Ligger jättebra i bs just nu :) Senaste hba1c var på 5,9 det dom tog på vårdcentralen men när jag var till läkaren så stod det 5,6 det dom hade tagit i venen..konstigt att det skiljer sig så?(inte för att det är mycket men ändå) Har inte haft nån ork eller tid att blogga så nu skriver jag en massa här istället ;)

Vet du när du åker ner till gbg nåt?

Kram

2010-10-21 @ 22:52:52
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0