Amputera?

Sitter nu o kollar på sjukhuset , programmet på tv5.. de pratade om diabetes och och hur ofta de förekommmer , hur viktigt de är för oss diabeteiker att vi måste sköta oss! ej få sår på fossingarna mm!

jag har själv märkt att man är känsligare om sina fossingar men ahar aldrig själv haft problem med läkningen ! vilket kan försvåra de enormt mycket för oss!!

SÅ när man sitter o kollar på tv där de visar o berättar om att folk fåt amputera pga komplikationer så klart man ryser till o tänker till en gng till!!!

usch, hoppas man slipper sånt!
Vi diabeteiker har inte bara nutiden att tänka på hur bs ligger mm utan vi måste o menar då mMÅSTE tänka på framtiden, för om voi missköter oss nu så får vi lida för de sen!!!!!: och i värsta fallet dö el amputera en kroppsdel!
så kan de värsta senariet se ut!

tänk då på hur vi lever o alltid måste tänka påa ALLT...


Kommentarer
Postat av: Fia

Som tur är så är det inte så vanligt nu för tiden att man behöver amputera tack och lov! Men jag minns när jag jobbade på ett sjukhem då en patient där precis hade amputerat benet alldeles vid knät pga. sin diabetes,usch!!

När kommer du till Gbg? Har svarat dig i min gästbok.

Kramiz

2010-09-27 @ 16:46:27
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Emma

Japp det är så sant, så sant!

2010-09-27 @ 19:09:47
URL: http://emmazorro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0