Hoppande Blodsocker- Ingen träning!

Har verkligen haft hoppande bs hela dagen, vaknade upp på 13 ngt sedan åt frulle och tog en hel del men fick ej ner bs, så låg runt 15 en lååång stund, dvs hela förmiddagen.
Gick o lade mig efter lämnat Trista , mådde verkjligen inget bra..Kan må så dåligt när ja vaknar upp med högt bs!
Så efter min vilostund kolla  ja bs, sopm fortf låg högt. tog mer insulin...

åt lite mat, duschade och satte mig ibilen, med inriktigng på barkarby och sedna träna på gymmet!! hade väskan med mig! mMen tog barkarby först... lite shopping kanske!!!...
så in i affärerna, shopping de får ni se sen:) måste hålla er på halster lite:)

så efter ja var klar tog ja bilen o åkte hem! ja klarade ej att gå till gymmet... mitt bs har hopapt för mycket!
från noll till 100 så gick bs nerr till 6.3.... o då kan ja lova att man mår piss!

att de sjunker så snabbt är helt sjukt!!!!... kroppen hänger ej med riktigt!
Så ja avvaktar mede träningen!!! känner ej mig bra ikroippen!!

fattar ej att en sådan sjukdom kan påverka en så mycekt!!. man kan verkligen må skit!!
Hur gör ni andra som är diabetiker????? hur påverkas ni av s¨å snabbt sjunkande bs???? tränar ni då???

ja har hört att man ej får träna vid för högt, pga ketoner mm... oc hde hålller ja! .
men man märker o vet när de är på väg ner ... el lioknande!!!!!


nu vila lite igen! kanskew handboll i kväll eller bara en cardio hemma beroende hur ja mår!

skrämmande bild????

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja visst är det jobbigt. När jag vaknar lite högt kan jag med ha svårare att få ner det än om jag skulle bli hög mitt på dagen.. va kan det bero på?! Om jag ligger högt efter maten tex kan en promenad få ner det men annars tar jag xtra innan (fast jag tränar inte på gym osv) utan cykling, simning o promenader.. Mår också dåligt när det går ner så fort. Usch usch för denna hemska sjukdom. Vi får stötta varandra! Ingen annan fattar tyvärr (förutom familj, vänner osv) Kram på dig!!

2010-09-08 @ 14:53:16
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: catta

Emma:

tack för ditt svar!!!! ja vi skall hjälpa varandra.

att mna oftast får svårt att få ner de kan vara samma som med frukosten, så som man börjar dagen brukar dagen utveckla sig!



börjar man med kolhydrater ligger man stort sett efter hela dagen, bättre att börja med nyttig o bra mat!

förstår du? heeheh svårt att förklara...:)



ja visst rä vår sjukdom hemsk! :( mår bättre nu ialalfdall, synd hela dagen gått förlorad bara:(



kram catta

2010-09-08 @ 16:58:58
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: sannispannisen

hej sötis, det var längesen, har du facebook? an inte du adda mig, jag heter sanna eklund.

men om sockret, jag har också svårare att få ner det om man vaknar högt, jag har gjort det under flera månader känns det som, det räcker inte längre med lantus 1 gång per dag kl 18, men i förrgår började jag att ta vå ggr som förr och då vaknade jag med 5 i socker i morse. skönt.

jag blir trött av högt socker men min kropp är så van med hoppigt socer att jag inte mår så dåligt som dig. om jag ligger lågt en längre tid och sen högt DÅ mår jag piss, och tvärtom.

men enfråga....jag ska på pump--möte snart, och då tänker jag mkt på dig för det funkade väl inte så himla bra?

som jag förstod det hade du svårt att få ner socret och det gick inte alls lika fort som med pennan?

men då undrar jag, när du t. ex låg på 15 och inte fic ner det med pumpen så fort som du önskade, kunde du inte ta pennan då?

får man inte använda pennorna när man har pump?

kram

2010-09-10 @ 09:33:42
Postat av: catta

Hej Sanna klart ja kommer ihåg dig! de var jätte länge sedan nu! hur äör det? ja addar dig på FB sen !!!!



ja blrjade om med pumpen för ngn månad sedan o nu går de toppen!, Läs under kat pumpen på sidan så ser du allt!



ja tar ex med pennan om ja ligger jätte högt. men först tar ja ex med ppumpen o sedan kollar ja om bs gått ner , en timme efteråt! då märker man om de har hjälpt"""

ananrs går ja över till pennan o samidigt byter set på pumpen!!!!



ja är jätte nöjd med pumpen , en sådan frihet o ja bara älskar den! så ta chansen o prova du kan ju alltid återgå till pennor om du vill sen!!!!



kram catta

2010-09-10 @ 11:17:24
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: catta

sanna: adda mig , hittar ej dig!!

catharina Mäkelä..

2010-09-10 @ 11:20:17
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0