Blodsocker på 1,7

Fy faan vad sjuk jag har varit, var länge sedan jag kände så här. Eller hade så lågt bs.
De var under graviditeten med Trispise....
Ibland kan jag ha lågt och fortf må bra medan de kommer vissa dagar o gng jag blir som i dag, skit sjuk!

Mår piss, efter känningen gått över blir jag sjukligt trött där enda sättet att få bort de är att sova. jag mår illa, ont överallt och en skum konstig smak i munnen som vi diabetiker bara kan förklara!

Idag var de en sådan dag. Började känna mig snurrig när ja asatt vid datorn, suddig bild. så ja kollade bs. nere på 1,7 var det!
Mannen min kom med en banan och så gullig o underba han är! Han verkligen tog hand om mig!
Och hela tiden säger hur stark jag är som klarar denna sjukdom... så snälla ord han säger, de tröstar.
För i dag grät jag... jag kände bara för att Dö... jag pallade ej detta.

ibland får man sånna känslor, de är ingen rolig sjukdom vi har! folk kan omöjligt förstå om de ej lever med en diabetiker el har de själva!

Nu ligger bs på 8, har nyss tagit en macka för att stabilisera bs, men kommer säkert f en rekyl där bs kommer stiga. bara ha koll o dutta med insulinet dÅ!

Kanske kom denna känning då jag har ändrat i doserna lite, höjt dem!! Återstår att se!
Mår lite bättre. huvudvärk o så trött!!
bara ladda för träna vill jag göra imorgon om trispie går med på att lämnas på barnpassningen!



Så här känner man sig vid en känning, iallafall en av alla bivärkningar!

Kommentarer
Postat av: Fia

Skickar en kram till dig! Vet precis hur man mår av denna sjukdomen!! Man måste få avreagera sig över sin diabetes annars skulle man bli tokig tror jag! Men du är stark, du fixar det! Kramiz till dig my banana girl ;)

2009-11-07 @ 13:15:31
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Elisabeth

Känner igen detta med hur det är att ha känningar och speciellt denna smak man får i munnen. Går inte att förklara.

Detta värde brukar jag vakna upp på morgnen med, inte så bra kanske. Men det värsta är (eller bästa) att jag fortfarande står på benen. Men skulle det sjunka lite till är det en ambulans som gäller (har ingen glucagon hemma just nu).

Men som sagt, de som inte har detta förstår inte hur vi har det egentligen.

Kämpa på.

Kram

2009-11-07 @ 21:15:16
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: camilla

Fy. Diabetesen kan vara rent jävlig! Jag önskar folk förstod att de är så här vi har de och inte bara tror att man har en spruta så sprutar den ut lite insulin sen är man som en vanlig människa. NEJ, fy! blir arg bara när folk tror de är så lätt.



Massa kramar till dig catta!

2009-11-08 @ 19:45:04
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Ia

Hej! Åh, vad jag har längtat efter en blogg som denna! Har själv typ 1 diabetes och ingen verkar förstå hur det är att leva med... Folk har mer sympati for cancersjuka, etc. Dock kan jag ibland tycka att det skulle vara enklare att ha cancer, man vet liksom att det är ett slut på lidandet någonstans. Diabetes har man ju på obestämd tid liksom... Det är nog det jobbigaste, att det påverkar ALLT! Avskyr att behöva avbryta exempelvis sex pga för högt eller för lågt blodsocker... det är nog det värsta... får mig att känna mig sjukt värdelös... Anyway, back to the subject, diabetesen påverkar allt och man vet att det liksom kommer finnas där i alla evigheters evighet... Den kommer aldrig att försvinna... Det gör mig mest ledsen... Detta blev lite långt, skulle egentligen bara skriva att det är sjukt bra att det finns folk som du som skriver om det, så att andra kan ta lärdom :D TACK!

2009-11-10 @ 18:50:44
URL: http://www.metrobloggen.se/lookatme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0