Sugen blir man!

Brukar som regel sitta på dagen o kolla på tv4 om förlossningar, där  de föder förtidigt mm.
Så känslor som kommer fram, då mina tjejer föddes, alla i v35  och stora med var dem.

iza vägde 3855 g medan Tindra vägde 4125 g och var 46 cm kort.. hon hade problem, fick ligga i cpapp i nästan två veckor. hon höll på att dö. Hennes lungor var ej färdigutvecklade.
Mycket pga detta är för att ja är diabetiker.

så när tripsie väntades så undrade pappa bla om hur ja kunde skaffa fler barn pga hur tindra hade det!
visst självklart var ja livrädd! men hade träffat ny man o vill så klart ha ett käörleks barn med han,!

Så gravven med tripsie var ja livrädd för att få ett stort barn, ja ville ha ett barn på 2.5 kg . de var min dröm!
Gravven gick sådär. fick värkar i v 25 som jag öppnades upp 3 cm. så var sängliggande fram till förlossning en på v 35....
Då tog de hela fart, hon kom på en enda krysvärk, läkaren tog henne med en hand, hann ej ens byta om.
De trodde ej de skulle gå så snabbt.
De hela tig 45 min.... har bild o videobevis då ja snackade med min bästa vänn o tripsies gudmor i mobilen när den första onda värken kom, lite kul att se de sen!

Så milla de skall ja visa dig när vi ses , du kommer garva!!!!

Men men ut kom hon, liten på 2670 g och gick ner till 2.4 kg. vår lilla plutt!!! så liten mot de stora tjejerna...
allt gick bra..

Lägger in bild då vi kommer till märsta på trispie när hon var nyfödd!

Men de
ja vill komma tilll är att man blir såååå sugen på en liten knodd till då man kollar på sånna program, men tror verkligen inte min kropp pallar en grav till!
Men va faaan! sugen är man!!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Bara en fråga Catta... är det konstaterat att det var pga din diabetes som barnen föddes för tidigt, var så "stora", att Tindra fick ligga i CPAP?

Tack för tipset om husköp förresten. Ska meddela detta för gubben direkt. För nu ska här shoppas.

2009-11-18 @ 17:21:03
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: Linda

Vem blir inte det, jag grinar varje gång jag tittar på det programmet Hi Hi!!



Vem vet om ngt år, jag har ju "bara" 2 än så länge.... Vill ju ha en liten Meija ju ;) Kraaam från Snörvelfamiljen på andra sidan Bro

2009-11-18 @ 19:57:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Milla

Gumman, rörd jag blir. Tänker på din grav & er j0bbiga sjukd0mshist0ria med lilla tjejen & dina andra barn. Livet är inte lätt alla ggr. tell me...

Saknar dig & din fina familj, när jag får biler ska jag k0mma & hälsa på er såå mkt! Klart ni ska ha fler barn, du verkar vara skapad för det. Jag ser mig alltid s0m 4 barnsmamma, men man har ju ganska många år på sig då man börjat itid...Kram

2009-11-19 @ 06:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0