Uppnå Ketos för att gå ner i vikt!

Fattar ej hur folk vill uppnå ketos för att gå ner i vikt!
Har ni verkligen läst igenom vad Ketos är???????

Visst , ni kanske går ner i vikt men ni skadar er själva mer än att gå ner i vikt!
Vilket är viktigast, se fin o smal ut, ( vilket du kanske ej gör, går ner i vikt alltså) eller må bra och undvika att DÖ!!!????????????????????

ställ dig den frågan , de skulle ja  gjort!


Visst att de står att ketos är ofarligt och man ofta förknippar de med ketonadios ...
 Men ja kan lova, efter att träffat min läkare på diabetesmottagningen så skulle jag aldrig utsätta mig för de iallfall!

Men valet är ju DITT.......................

 Stickor man kollar om man har ketoner i urinet.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Får du ut sådana stickor för att testa detta? Det får inte jag, endast när jag var gravid. Men annars så är det bara att kolla blodsockret hela tiden om man misstänker och sedan kanske åka in.

Men jag kan inte fatta att vissa kan göra det. Vet många som har svältketoner. Bara för att minska i vikt. Det är inte värt det. Fick en ketoacidos för några år sedan(10) och då fick jag reda på att man inte var långt från döden om man säger så.

2009-11-23 @ 17:44:58
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: Jennyn

vad är detta?? jag vet inte ens vad ketos är .. så berätta är du snäll. puss

2009-11-24 @ 07:20:04
Postat av: Anna

känner till det där, rätt många tydligen som använder det. visst! jätte smidigt och man går ner snabbt i vikt, men för det första är det nästan bara vatten man förlorar och så går man "snabbt" upp dom kilorna igen när blodsockret blir normalt.



jag ska inte klanka ner på alla dom som gör det, men är sak är säkert, och det är att det är idiotiskt!!!

som sagt ska inte klanka ner på andra som gör det för jag har själv använt det sättet. helt idiotiskt är man! har väl haft turen att få lite mer vett i huvudet nu, men det är verkligen JÄTTE farligt!!!

2009-11-25 @ 17:42:27
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: Anna

känner till det där, rätt många tydligen som använder det. visst! jätte smidigt och man går ner snabbt i vikt, men för det första är det nästan bara vatten man förlorar och så går man "snabbt" upp dom kilorna igen när blodsockret blir normalt.



jag ska inte klanka ner på alla dom som gör det, men är sak är säkert, och det är att det är idiotiskt!!!

som sagt ska inte klanka ner på andra som gör det för jag har själv använt det sättet. helt idiotiskt är man! har väl haft turen att få lite mer vett i huvudet nu, men det är verkligen JÄTTE farligt!!!

2009-11-25 @ 17:46:31
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: anna

känner till det där, rätt många tydligen som använder det. visst! jätte smidigt och man går ner snabbt i vikt, men för det första är det nästan bara vatten man förlorar och så går man "snabbt" upp dom kilorna igen när blodsockret blir normalt.

2009-11-25 @ 17:47:53
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: anna

känner till det där, rätt många tydligen som använder det. visst! jätte smidigt och man går ner snabbt i vikt, men för det första är det nästan bara vatten man förlorar och så går man "snabbt" upp dom kilorna igen när blodsockret blir normalt.



jag ska inte klanka ner på alla dom som gör det, men är sak är säkert, och det är att det är idiotiskt!!!

som sagt ska inte klanka ner på andra som gör det för jag har själv använt det sättet. helt idiotiskt är man! har väl haft turen att få lite mer vett i huvudet nu, men det är verkligen JÄTTE farligt!!!

2009-11-25 @ 19:20:26
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0