Fullkornsbröd vs vitt bröd

Idag har ja verkligen lärt mig detta efter att suttit hela veckan med en dietist mm.
Folk tar så  stort fel på detta med vad som är nyttigt o ej!...

som jag med gjort fram tills nu! som tex en vitt smörgos och ett fullkorns osötad bröd!
De är exackt lika mycket kolhydrater i dessa och påverkar ens blodsocker lika!
trodde att de osötade var bättre för mig o bs men nope. inte en chans! de är lika även om de inte innehåller lika socker.
Men mjölet i brödet är lika iaalla bröd och mjöl inne håller 95 % socker.. så mjöl är lika farligt som socker!
tänk på det ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

samt en bit bröd som väger ca 30 g kan du då dela det  och får fram hur många kolhydrater det inne håller . dvs 15 gram kolhydrater!!. bra för oss som vill räkna kolhydrater.....

så ni där ute. bara för att de står att de är socker fritt , så tänk så här: är de gjort på mjöl, är de lika som en vanlig med socker i!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Den enda skillnaden på bröden är väl i alla fall att grovt bröd med (gärna) hela kärnor i är bättre för kroppen i längden. Men allt med vetemjöl som grund är "livsfarligt".

Men detta har jag också hört... blev lite chockad första gången.

2009-10-02 @ 09:11:57
URL: http://20090801.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0