Insulinpumpen

Känns verkligen mer än toppen, kunde inte vara mer nöjd än vad jag är! Både med valet av pump och att ja valde just pump istl för sprutorna!
De är enkelt och man känner sig så mycket friare, mer mindre sjuk om man säger så! man visar ej öppet att man tar sprutor utan man trycker på en knapp på pumpen vid dosering av insulin!

IDAG  fick jag med använda funktionen ezBG som man ställer in från början på hur mycket man vill att sitt bs skalll ligga. sedan så ställer man in sin känslighetsgrad  ( det betyder hur många enheter insulin jag behöver för att sänka bs)

och när allt de är inställt vilket man gör en gng bara. så går ja in på ezBG och knappar in mitt nuvarande bs som då var högt!. och trycker på visa!! så säger pumpen mig vilken enhet jag behöver ta för att komma ner till mitt önskade bs som ja ställt in på 6.7..

smart va!
annars bruklar ja få panik när ja ligger högt och sprutar då in mig för mycket insulin som då resulterar i lågt bs efter ett tag! de blir svajigt bs hela tiden!
detta är toppen!!!!!

finns många mer finnesser men de kommer vi till sen!
Se även min snygga kanyl el vad de heter, denna kopplar ja slangen till . Nålen sitter under denna! jag valde denna gng en mjuk plast nål! men gillade även stål nålarna med!


Kommentarer
Postat av: Camillla

Visst är pump bra! :D Gjorde också en sån där grej på min pump igår. Jag had ehögt och pumpen gav mig tips på hur mycket insulin jag skulle ta, du kanske har läst blogg inlägget om de?



Snygg sån du har på magen förresten, rosa ju! :D

kram

2009-10-01 @ 23:04:27
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

TYvärr så har jag inte detta inlagt på min pump. Fråga mig inte varför. Sa till min ssk om detta, men det händer ju inget. Ska ta upp det igen.

2009-10-02 @ 09:14:06
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: Fia

Javisst är det skönt att pumpen räknar ut hur mycket insulin man behöver när man ligger högt! Jag kör alltid med det på min pump med! Förut så chansade man mest & då tog jag oftast för mycket insulin istället. Kram

2009-10-02 @ 15:21:19
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0