1:a dagen på pumpkursen

Dagen började verkligen inte bra. åkte en timme innan jag skulle vara där för att verkligen hinna- och jag är en sådan person som gärna kommer en 30 min innan för att ej stressa...

vad händer. jo de var en krock presic där vi bor, där man kör på motorvägen... gick inte att undkomma. så den sträckan som vanligtvis tar två minuter tog mig 30 min...

så jag kom till kursen 20 min för sent! ringde in o berättade o son tur man har , hade de inte startat..
så jag han med ta mig en kaffe innan start!

gruppen bestod av 12 st pumpandvändare!... åldern varierade....
sedan delades vi in i grupper beroende på vilken pump vi hade valt... de blev jag o två tjejer till som var ca 10 år äldre än ,mig!... trvliga tjejer!!!

vi hade möten med vår lilla grupp samt alla tillsammans!
dagen börjades med en intrudion med hur man laddar upp en ampull samt koppla in pumpen, ställa rätt dos mm!

så nu är den på magen min!


Se så fint den sitter.
Man lär väl sig sina knipps om hur man fäster den och sånt! just nu är jag bara glad över att den är där!

Men kommer beställa en hålalre så jag kan ha den runt låret när ja har klänning och en runt armen då man tränar! smart va==)

nu är de dax för en banana då ja tog för mycket insulin! drog i mig 1.5 enh till min kykling sallad. not goood!
skulle ta 3 enh till middag men då till en stadigare middag än en sallad så då halverade jag. tydligen för lite:) man lär sig ju fortf!!:)


Kommentarer
Postat av: camilla

kul du fått pump nu! :D vad tycker du om den, funkar den bra?

2009-09-28 @ 21:15:28
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Lina

Benfickan är inget bra... Jag har fått spänna åt den så benet stasar...

2009-09-29 @ 08:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0