Toppen blodsocker

Mitt bs har verkligen legat så himla underbart bra i dag. inte ett värde över 8... ligger typ konstant mellan 3-6.. så som jag vill ligga även om mina läkare vill ha mig högre!

men som sagt var. de ställer ju in mina doser så då kommer ja ligga högre sanrt.!
Tog ju bara 1.5 enheter till min middag och de var för mycket... samt innan till lunch tog jag 4 enhetrer till en pasta med kykling o fet sås. ( vilket ja aldrig äter annars) var även de för mycket insulin!!!!

känns så bra att veta att ja ej tar mycket till mina doser!
nu skall ja sussa... en stor dag väntar imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: camilla

va bra att de funkar så bra! Du kommer märka hur bra insulinpumpen är och att du får så fina värden och jämna och kan träna utan att de märkligt nog stiger efter en träning. Så gjorde de för mig förr när jag hade spruter men med pumpen händer de aldrig längre utan de ligger fint i bs efter träning och sedan 6 timmar efter vill bs gärna sänkas och bli lågt men då brukar jag kunna ställa ner basal doserna så dom blir låga så jag förhindrar lågt bs. Myckte bra. Du lär dig snart alla saker du kan göra för att göra bs bättre. Men motionera med pumpen på kan jag inte göra så jag kopplar alltid av den, annar blir de DIREKT lågt. :P Men de är bra. Man vill ju inte ha för mycket insulin för de är fett bildande. hehe Men VA lite du tar i insulin. Jag behöver så mycket mer, fast jag behövde iofs ÄNNU mer med sprutorna men till pasta skulle jag behövt 5-6 insulin. Jag är nog rätt känslig och behöve rmycket insulin så jag har svårt med vikten också.... Går upp för de lilla minsta men hoppas de är nu i denna åldern bara så jag inte behlver vara så sträng mot mig själv med kost och motion.. Jag kämpar som bara den bara för att behålla min vikt och inte gå upp. Jätte jobbigt men så är de. :P Har ju hört att tjejer i denna ålder med diabetes ofta ligge rpå 5 kilo mer än tjejrr utan diabetes, ganska orättvist fast jag äter sjukt nyttigt bara och traänar och motionerar som en idiot. :P



kram på dig! (tur jag hittade din blogg igen, din nya)

2009-09-29 @ 11:46:23
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0