Ny bil - problem!

Som många vet så köpte vi en ny bil för ca 3-4 veckor sedan, ny eller ny, de var från Hedins bil med ett års garanti, vi hämtade hem bilen från götet.
hade kontakt med bilfirman en vecka innan vi åkte dit, o när vi väl kom dit berättade dem att färd datorn ej fungerade så vi fick åka hem utan radio. hmmm. ok de kan man leva med!

Men de värsta är att vi måste lämna in den på verkstaden, förlora pengar o tid samt energi...
jag har dock väntat med detta då ja ej haft tid. men så för ngr dagar sedan så började bilen bete sig skumt!
Den började hacka, låta som en traktor och kändes som den skulle sluta fungera..
så ja bokade tid på svenska bil. fick en tid i morgon men skulle lämna in den i dag då ja ej hinner imorogn!. få hyra även en låne bil under denna tid!

Men igår på vägen hem så blev bilen värre, trodde verkligen inte ja ens skulle komma hem, den hackade oc hbetedde sig s å skumt!!!!. trodde allvarligt ja skulle få stanna på väg kanten. men en bit innan vår avfart av motorvägen så började motorlampan

Ringde min man som vägra svara då han satt i tele så svärfar blev min räddning, han sade att de bara var att köra hemmåt! vilket ja gjorde... o hem kom jag! pusst. men var nog de värsta färden i mina dar...

När mannen sedan kom hem så kolla han bilen, lyfte på huven o kollade oljestickan, snustort var de. inte ens fuktigt... de var så tort som öknen!! och vi köpte bilen för ngr veckor sedna! de gör jämt en kontroll av bilen innan försäljning samt den servades en vecka innan vi köpte den! INTE SKALL DÅ OLJA TAGIT SLUT?????
 samt ingen indikation på kontrollpanelen som de brukar.. även om färd datorn ej funkar så måste den synas i panelen.... men inte på vår bil!!!!

Sedan så slupade den mer bensin än vanligt ,så ngt stort fel är det!!
hoppas nu på att de går snabbt o de fixar problemet..... ja vill ha min bil! inte sitta o betala en hyrbil då ja nyss fått vår nya ..

 vår cadillac! men på verkstaden nu:(
Klicka för att se nästa bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0