Trista 2 år! Grattis vår lilla Prinsessa!!!

Vår lilla Prinsessa Trista Pariza Saga blir två år idag!
 Tänka sig attt de nu var 2 år sedan ja födde fram vår Lilla Krabat, 2.4 kg endast i vecka 35.  dock så ni vet är jag diabetiker som oftast föder stärre barn! Men med henne lyckades ja hålla nere vikten o födde en hälsosam frisk liten tös!

En tös som ville ut redan i vecka 25 men med hjälp av läkaren, mediciner o vila så klarade hon sig 10 veckor till.
En snabb förlossning som endast tog ca 40 min, en krystvärk så att sköteskan ej heller han med... Fångade Trista med en hand, ej med skyddskläderna på sig.. Den andra skötereskan va p åväg att hämta läkaren pga att Trista kunde ha lite svårigheter vid födseln så de var tvugna att vara med!!


På BB ngr dar gammal!!!



Inte ens jag förstod att Trista kommit ut! ja som är van att föda barn över 4 kg... sedan kom hon ut , så liten o klen, benen var som en fågelunge...
Men ut kom hon, liten o söt! och här är hon för att stanna!!

NU STOR O FRISK EFTER MÅNGA MÅNGA TURER PÅ SJUKHUSET..!!!
 verkas som hon vuxit ifrån sjukdommaren, nedsatta imunförsvaret.... och börjar mer bli som en normal två åring!



Kommentarer
Postat av: camilla forslund

stort grattis Trista,

Känner igen mig, Leon är också född i v 35, och förlossningen gick väldigt snabbt. Inte störst inte först, men väldigt speciella:)



Vill gärna läsa mer om din diabetes, jag jobbar som sjuksköterska och jag träffar dagligen diabetiker i mitt arbete, min bror hade diabetes och det är helt enkelt intressant att lära sig mer om så skriv på!



kramar

2010-08-25 @ 16:48:01
Postat av: emma

Härligt Catharina :-) Stort grattis

2010-08-25 @ 18:03:28
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Elisabeth

Grattis lilla Trista. Tänk vad tiden går fort.

Men som du vet Catta så är det lika vanligt att en som är frisk får stora barn också. Jag fick en liten kille.

2010-08-25 @ 20:52:14
URL: http://20090801.blogspot.com
Postat av: catta

Emma och Elisabeth: takcar tjejer!!



Milla:

tack du med!!! en trogen o bra läsare du:)

å då du är ssk så förstår du med vilket liv man har!! men som tur var tänker man ej på de så ofta:)



o du med i v35.... vad vägde killen? o vilken vecka föddes den andra kille i?

vet fde varför du kom igng så tidigt?

för mig sade de att de tror att min kropp är klar o redo då , att den tror jag gått mina fulla veckor eftersom alla tre tjejer är födda i samma vecka:) sjukt va!!!



vart jobbar du ngng stans? kram

2010-08-25 @ 21:47:13
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: camilla forslund

jag förstår hur du har det, min storebror hade en svår diabetes typ 1, alltid jobbigt med sina värden och tillslut hamnade han i koma, och hans liv gick inte att rädda. Många tror att diabetes är en lätt sjukdom för att allt har utvecklats genom åren, och det har det absolut men som du ofta skriver, det är med en ständigt i allt man gör, det går inte att slarva en sekund, då kan det va för sent.



De vet inte varför leon kom i v 35, liam är född i v 39. leon vägde 2800, men gick ner till 2400, fick sondmatas i 2 veckor, ligga på neo 1 v, vätska i lungorna, men aldrig fara för hans liv, men ändå en tuff start i livet, både för honom och oss. Ja det låter som en konstig teori, men kroppen gör i och för sig en massa konstiga saker...

kram

2010-08-26 @ 16:28:51
Postat av: catta

milla:



å jag verkligen beklagar din bror!!! så hemskt! att en sjukdom kan göra så mot en!!!...

hade han sin diabetes sedan barns ben?



koma kan vara hemskt....

visst är de jobbigt när ens barn blir sjuka. spec då de födds!!!. jobbigt med sond matning mm!!

vet ej om du läst om trista förr!!!.. hon har med varit med en hel del!!!. men nu verkar de gå åt rättare tiden , peppar peppar!!!

visst äär de små då de födds så tunnna o går ner så mycket med! inte för att de är mycket de går ner men när de redan är så små innan!

vaer de leon som är den äldsta killen?

vad vägde Liam?

super fina namn ni valt!!!!

kram kram o tack för alla dina snälla komentarer!



/ catta



2010-08-26 @ 20:48:58
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0