Insulinpumpen

Nu har jag lite negativit att skriva om när de gäller min pump.. nämligen nålen jag har ramlar av hela tiden!... klistret sitter ej bra på mig!!
har en sådan som  är delbar dvs att kopplingen sitter med på kroppen , jag har två klisterlappar på kroppen!
gillade mer den som jag hade innan , den som kopplar slangen o settet i själv slangen. man bara vrider för att koppla bort den från pumpen! 'svårt att förklara för de som ej vet!!!

hade likanande denna innan o skall nog byta tbx till den! mycket bättre enl mig!



nu har jag  denna:



Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har den till höger av dom två bilderna. Den sitter väldigt bra tycker jag :) Är det den du menar som du har haft innan?

Kram

2010-12-06 @ 22:13:13
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Hanna

Har också stött på de där infusionsseten i olika brochyrer. Undrar så varför man valt den lösningen? Med två klisterlappar, vet du?

2010-12-07 @ 13:06:38
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: catta

Fia: de två nedersta bilderna är samma sett!!!:. den har ju nu! o gillar den ibland men ej när tejpen lossnar så lätt!

den andra sitter bättre o jag kan variera mellan längderna på slangen med!!!

tycker de är skönare med kortare slang om ja har den i bh!!!



hanna: inte en anning! bra fråga:)

kramar catta

2010-12-07 @ 21:50:31
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0