Dagens Träning

har redan blivit av. visst är jag duktig, känner mig det ialalfall.
jag som brukar vara så trött på morgonen och ligga o dra mig tilll lunch men idag o som de senaste dagarna har jag varit uppe  redan vid 07 då mannen min gått upp. och trista vaknat.

Slö men seg. men idag var de värre då vällingen, (Althera) som Tristas välling heter och som man måste beställa på apoteket var helt slut. Märkte de redan i går kväll så jag visste att ja var tvungen att gå upp tidigt för en prommis till Centrum.

Så på med vinterkläderna, för här är de storm, blåser som attan, och jag med min Bugga som ej ens har vinterhjul, hmmm-. ploga sig fram var de som gällde.

Men en prommis på ca 4 km blev de, tog mig 1 timme fram o tbx samt ett stopp på ica och apoteket. Men de jobbiga var ej prommisen utan att jag plogade genom snö med vagnen , fick springa igenom drivorna med snö som andra vagnar kommer igenom, men ej sommar hjul med en bugga.

Och hade även 5 kg välling hängande på vagnen och en ica påse på kanske 1 kg ...

så då kan ni tänka er att ja fick min träning. så de kändes i rumpan under och efteråt... de är toppen!

Mitt blodsocker innan prommmisen var på  9.8 och nu ligger de på 3.6. åt då även en halv banan i centrum, så dax för lunch nu!
Iförrgår då jag oxå tog en prommis på 1 timme så hade ja lågt bs under hela kvällen, mitt bs blir så påverkat under dagen o dagen efter då ja bara tagit en fett prommis!, så skönt. bara se till att få in  de som regel i vardagen så är mitt bs toppen.

imorgon gäller de en prommis till centrum på 1 timme och häma ut mina tradolan retard som var beställnig på!
så då känns de bättre, man måste ändå upp oc få en träning på de hela är toppen!

8ce271503851507b8f1fc0a.jpg
har denna vagn fast nu i sittdel och mörkare rosa!!! funderar på att köra en demin sufflett till!!!
men kolla hjulen så fattar ni att de ej går ihop med snö:)


Kommentarer
Postat av: tess

Heeelloo beautiful girl.



Jag fick vara hemma från jobbet idag då magen fortfarande är ur balans. Har konstant illamående, kasst som fan. HAr inte ätit idag än men ska försöka få i mig lite nu.



Jasså helt ny dator då eller?

Alltid trevligt med nytt hehe =)

Se till att installera MSN nu fort som attan HAHA så vi kan tjöta vidare där.



Ahh de va tråkigt att höra ang handbollen, men du får gärna säga sen vid tillfälle why.



JAG HAR SAKNAT DIG MED =)

Pöss pöss Tess

2010-02-03 @ 11:40:31
URL: http://www.typ1diabetes.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej Gums,

Promenader med barnvagn är underskattad träning. Knatade bort mina gravidkion på ett par månader genom att traska med barnvagnen i branta backar och snö. Förtår att det var jobbigt. Om tre veckor kommer jag upp till sthlm, hoppades att du hade lust ta en fika med mig på fredagen på outlet (det blir den 26:e)



KRAAAAM/Lena

2010-02-05 @ 14:00:30
URL: http://www.metrobloggen.se/spena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0