Diabetes sköteskan, pumpkurs träffen!

Var i dag på Dasnderyd i flera timmar för en återträff vi som startade pumparna tillssammans,,, start den 28 :e september förra året!
Vi var 8 st på träffen, kul att träffa de som var där, höra deras historier hur de gått mm.
Nog bara ja som var lite mer negativ än andra.... de flesta hade ju högt HBa1C innan runt 8 och ja hade ett på 4.7

De ville få ner sitt bs medan ja ville få kontroll under mitt idrottande.....
Jahaa, så gick de med hela. Kan ju starta med att mina höga värden gjort sin rätt!
Hade sist ett värde på 5.7 medan i dag låg de på hela 6,4... haaalååå sista ja låg så högt var för tre år sedan typ!

Men ja känner mig dock bara mer motiverad till att få de under kontroll igen, då ja vet att ja haft höga värden o nu då fått svar på det! Så de finns bara en väg till de rättta igen o de är kontroll. skärpning  o sånt!

Ja kan om ja vill. Men som sköterksan sa, de tar tid att lära sig köra bil lika så med att få en pump, så de är inget man lär sig över en dag!
Har nu även höjt min  insulin dos ngt under dagtid då ja legat lite högre sista dagarna!
Så nu har ja i basdos sammanlagt 20.2.......

Sedan så skall ja byta nålarna varannan dag istl för när ampuillen är slut som tidgare, kan vara ett bra råd! kanske där av dessa höga värden utan orsak??????

SÅ mycket har ja i dag lärt o blivit påmind om och ja känner verkligen ingen stress över mitt höga värde heller som sist..... har börjat acceptera de o bara köra på!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0