En strulig och jobbig natt!

Natten har varit in i helvet jobbig.... ställde klockan o kolla bs hela tiden, fick ta pennan och ge mig insulin då pumpen ej verkar fungera, de gör den säkert men ja får ej ner bs...
Jag har även ställt pumpen på en förhöjning på 40 % men de har ej hjälpt alls!:(

Så en stor dos insulin via pennan under flera gng på natten blev de. illamående till o från .. skit jobbigt.
Vaknade upp vid 08 med ett bs på 19,1. hallå även fast ja tagit en enormt stor dos med insulin,,...

så ja ringde min sköterska o berättade.... hon  tyckte då ja skulle höja basdosen enormt mycket men ja sade att ja vill ta bort pumpen, är fasiken skit skraj nu... tänk er att ja nu gått med ketoner o spytt mm i två dar nu...

Så jag har i morse börjat med sprutorna igen känns verkligen bra!
Jag har även under dagen fått ner bs till 7-8  jehoooo.... spå i dag har ja mått bättre. , bra men trött!

Även nu efter maten så låg ja på 8.2. kan de bli bättre. ja är så glad. Börjar kännas som ett hopp igen!


Inatt ville ja bara gå under, ja pallade ej mer. Till och med min man var jätte orolig o rädd.
Sköterskan trodde mer att de höga värdet beror på att de är så mycket o stora förändringar i mitt liv nu, så som börja jobba på nytt jobb. Trista skall börja dagis efter en svår tids sjukdommar, ( nedsatt imunförsvar) och husbygget mm... allt är rörigt nu o de kan vara ngt undermedvetet, man vet ju ej även om ja ej känner av de alls!
ja tycker ja har rutiner mm på dagarna , ej stressad el liknande! el så är de en infektion som ligger i kroippen! kanske tanden?????
Men att ha så högt o ej alls få ner bs hur mycket insulin ja ens tar???????+ de e skumt! klart man blir rädd då!



Men nu ör de en ny dag, nya tag o ja har hopp. ja skall tbx till ett bra värde o kontroll äöver min sjukdom, o med sprutor gör ja nog de... men som min sköterska sa, ja behöver ej utesluta pumpen helt utan tar ett nytt försök sedan när livet lugnat ner sig lite!! känns bra med alternativ!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0