Fy faan vilken dag

Har varit en bra dag från start, bra blodsocker när ja vaknade, låg på 4.4. sedan åt de vanliga för att sedan åka till intervjuven, då kom väl chocken, fick adrenalinpåslag och stress, nervösitet. och efter mötet var bs på 18. haalllåååå påminde om handbollstiden... bara då att ta ex insulin, så de gjorde jag för sedan åka vidare mot stan där mannen min var tvungen att lämna saker på jobbet för sedan till barkarby, äta på MAX och tog mina enheter insulin, bs var då på 8.9  så de hade dock sjunkit.

Efter ngr timmar  med bland anant möte på kvik för lite koll av garderober och möte med Revisorn för årsbokslutet så låg bs på 17 igen.  Kollade bs erfter vi hämtat Trista hos svärisarna, kände hur dåligt ja mådde, ont i hela kroppen som influensan, blev bara värre, så jag tog mig 4.5 enheter i pumpen.
En timme efter de då vi äntligen kom hem så var bs på 19... började även må illa. Så ja bytte mitt infusions set,  och tog mig  7 enheter med sprutan.

Jo vad hände=? mitt bs svängde från 19 i bs till 2.1  fy faaan va dåligt man kan må!!!!
De går verkligen inte att förstå hur dåligt en diabetiker kan må om man själv ej lider av de... Skulle faan hellre ha canser oo ligga döende, de står ja för! Ja mår så pissigt att ja ens vill leva mer!
Så ont i kroppen och även om mna får ner bs så tar de en enormt lång tid för kroppen att återhämta sig!
Tänk er bara dessa svängningar, klart kroppen reagerar!!!!!

Nu låg bs på 8. så kommer säkerligen få en hög rekyl... bara kontrollera o förhindra!
Men se, vad en bra dag kan förändras till en jobbig och dålig dag!!!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Johanna här (fredriks sambo från innebandyn i Bro). Hittade hit efter mycket om och men.Vilken fin ny blogg du har, jag har inte kunnat följa varken din nya eller gamla (när du nu bytte?) eftersom datorn gick sönder och bloggadressen försvann (kom ej ihåg den. Skoj att se bilder från ert fina hus! Blir väldigt sugen på att själv flytta till större nu! Hoppas allt är bra med dig och din fina familj!

Kram Johanna

2010-02-16 @ 21:51:03
URL: http://mopsengunwald.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0