Skärpning som gäller!

Idag har ja verkligen kommit underfull med att ja måste och menar de måste skärpa mig när de gäller vad jag äter... jag så måste göra det!
Jag känner i kroppen att ja äter för dåligt och fel mat.... ok att vi har som vi har de men de är ingen bortförklaring ,, då går om man bara vill. Man kan även avstå från vissa saker o de måste jag!

Jag blir trött och seg. Slut och mår illa o konstigt på ett skumt sätt! jag vet attt de är för godis , skiten jag äter.
Så nu är de nytänning och nystart som gäller. jag bara måste....... vet att ja sagt de förr men behöver vekligen stöttning då ja lätt faller i gropen igen....

Behöver ej de för att gå ner i vikt för de lyckas ja utmärkt fast ja äter sötsaker... ja gått ner mer än ja trott fast ja trodde ja skulle gå upp men fast är ja ej! de är de som ja må¨ste träna o jobba på!

Men nu är fokus maten, äta regelbundet och nyttigare än tidigare-. Ta en dag i taget för att ej ta på sig för mycket krav ...
Sedan är de bara fokus som gäller!


Kommentarer
Postat av: Barbara

En sak som funkar bra för många är att varje helg ha i uppdrag att hitta en maträtt som är nyttig, lättlagad och som du verkligen tycker är supergod. Skriv sedan ner den. Efter bara några veckor kommer du att ha tillräckligt för att ni ska kunna leva på bara nyttiga rätter.



(Jag håller på att börja lägga upp videos om nyttiga maträtter på min sida just nu. Där står det förresten även om riktigt bra diabeteskost.)



Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0