Att leva med Diabetes!

Fick en komentar från en kille som med har denna skit sjukdom som mig, diabetes. Han skrev att han hittade mig i en diabetes tidning... Lite kul att man är med där! även fast jag inte läst de själv!

Ni som har tidingen kan väl länka mig el kopiera utklippet så jag kan få se vad de skrivit om mig! please!!!
Skulle även vara kul att ngn mer lämnade en komentar så jag vet vilka niu diabetiker är som läser min blogg!!
Vissa vet jag om som bla.
Elisabeth, Fia, Camilla, ´Tess, Johanna. och Åsa och min Nadja ibland! förlåt om jag glömt ngr! Men lämna gärna så jag vet om ni är fler!!!!
DÅ man vet om man skall forts skriva om sin diabetes!!!



Saknar min animas pump. trodde aldrig de men saknar finesserna o pumpen, de vblev en del av mig!
jag saknar att kunna trycka i mig insulin  när jag vill, slippa resa mig o leta efter pennan mm!
Så den kommer åter bli en del av mig så snart ja lugnat ner mitt liv!!!!

Detta är en bild av mig o pumpen första dagen vi blev själsfrände !!!

Kommentarer
Postat av: anastazia

Hej tjejen fick oxå veta om din blogg genom denna diabetestidning som jag bläddrade genom på jobbet. Självklart ska du fortsätta skriva om din diabetes. Jag håller på att läsa mig igenom din blogg när tiden får plats. jag har oxå diabetes och är något år äldre än dig. Det ända som det skrivs om är typ 2 eller barn som har diabetes. I bland tror jag att jag är den ända med typ 1 i min ålder.

Är lite nyfiken på insulin pump har alltid fått för mig att den skulle va i vägen när man har tighta kläder och när man vill gå ut och så. Men du verkar ju ha gillat den och verkar va modemedveten.

Ser fram att få läsa mer från dig...

2010-03-08 @ 21:38:02
Postat av: catta

Anastazia: tackar så mycket! jätte roligt att du hittade hit! vi diabetiker bör hålla ihop! man får så mycket hjälp av varandra. bara de att utbyta erfarenheter mm!



ja tyckte absolut inte pumpen var till besvär el ivägen, trodde de första o ssk samt läkare säger att de där just där av många tvekar pga de vet ej vart de skall ha poumpen, när de tränar ,sex mm!!



men man lär sig! ja lärde mig o den störde mig aldrig! ja hade jämt tajta kläder. lade den då i bh, byxlinningen mm... inga problem, men sommar tid vet ja ej!! heehe bikini o allt!!!!



skulle gärna vilja veta vad de stod i tidningen om min blogg!!! så om du vill infomera mig skulle ja bli glad:)



hoppas du forst läsa! samt gå o prata med din ssk om pump.... om de passar dig så kommer du ej ngra dig!man kan ju jämt tesata o sedan gå tbx!;:) som mig!!!!



kram kram catta

2010-03-09 @ 20:04:50
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: anastazia

Hej igen! ja du det är ett evigt jagaande det här med bs. Pumpen ska jag nog prata om med min ssk vet ju inte ens hur stor den är. men i sommar hej och hå vet inte om vill ha den i bikinibyxan då. men är det inte så att man kopplar bort den för man kan ju inte bada med den iaf.

Ja och vad sjutton gör man av den när man har sex :) Haha kopplar bort då med? kanske inga större problem men så klart man har ju 1000 frågor.



Så här skriver dom iaf om din blogg i tidningen.

> En ung kvinna bloggar om sitt liv som småbarnsmamma och diabetiker. och livet är en ständig kanp med att få blodsockret att ligga bra,skriver hon,något hon löser med att träna mycket. För hon älskar att träna. Skriver en hel del om inredning och husbygget också.<

Kan ge dig lite andra bloggnamn om du vill som kanske skulle passa dig att läsa.



diabetesochgluten.blogg.se



diabetestjejen.blogg.se

Det stog om diabetesfia med men såg att du har en länk till henne redan.

Som jag förstår så har du haft din diabetes i lite mer än 1 år då du fick den när du var gravid.

Jag är jag blir i maj 34 år och fick min då jag var 22 år. Har skaffat ett barn på det och nu finns tankar om kanske ett till. Min läkare säger att det är bara köra på men dock att mina värden måste bli bättre för jag ligger för högt nu.

Du har fina värden tycker jag.

Jag andvänder mig av blodsocker.se får en bra överblick för att se hur mina värden svajar och sen kunna se hur det blir stabilt.

Men det är ett evigt jagande.

Tänk hur det var innan då man inte behövde tänka man bara åt tränade och bara va. Man tänker inte på det som frisk utan då man insjuknat det är då först man inser hur bra det var.

Men inget man kan göra ngt åt nu bara acceptera och gå vidare och inse hur livet kan te sig och vara glad för det man har i dag.

Hoppas det går bra för dig på jobbet det verkar så av det som du skriver.

Vi hörs igen.



Kram Anna

2010-03-12 @ 10:55:21
Postat av: catta

hej tejejeN!



BÖRJAR MED DETTA MED PUMPEN! .Den som ja har är ganska liten ,sdu ser bilden..!

när ja har sex så kopplade ja bort den, annars säter ja den i bh om ja har den på":

vid dusch så kopplas den med bort!, är dock vattentät men känns skumt!



att ha den på sig var de minsta problemet!!!! de lär man sig o ja har även tajta kläder så de störde mig ej!:)

Men mig funkade de ej, fick så höga värden utan orsak.. men de är väl med ett sätt att lära sig leva med. De är som att börja om från början igen!!!!



ang diab tidnigen , fick nu äntligen hem den, lite kul med läsningen....

ja Diabetesfia o ja har haft kontkat i ett år ca.,.. så henne vet ja om, men tusen tack ändå"""



ja brukar med skriva in i blodocker.se men har ej orkat på sista tiden, har väen skaffat diasend men ej haft tid att koppla upp de.. de är samma som ssk på sjukhuset kör med!

man kopplar lätt pumpen o bs mätarna till de o bs värden förs över!



ang min diabetes så har ja haft den sedan 00- 01. fick den under min första grav. har tre tjejer på 9. 7 år samt nya på 1.5 år..



fick den med gravdiab som de sa skulle gå bort men icke sa nicke!

ja klarar el har bättre värden under graviditeten än annars. Då pressar ja mig så. Men de är ju vanligt att hba1c värden sjunker drastiskt under gravven så där av vill väl de att man ligger ngt lägre innan för att förhindra att de går för snabbt neråt!



ja fick ju ögonförändringar för att mitt värde sjönk för snabbt. skal tbx o kolla om de gårtt ner ananrs är de laser som gäller! o ja som trödde de bara kunde bli förändringar om man gick uppåt i värdet ej ner:(



de två rförsta graviditertna ja hade hade ja höga värden, fick stora barn men med trista hade ja besrtämt mig fför att ligga bra o de gjorde ja o födde henne liten, o hon mådde bra med!.

så om man är förberädd så går de ngg bra! kommer gå toppen för dig!



vi kan ha mailkontakt om du vill!

maila mig på: [email protected]



mvh catta

2010-03-12 @ 20:17:20
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0