Tandläkaren!!

Idag har jag varit hos tandläkaren .första gng på så länge då ja har en enorm tandläkarskräck!....
Sista jag var där var på akuten då ja fick dra ut en tand, så nu har ja ena sidan , tuggtänderna ,två st boirta. ser som tandlös ut om ja öppnar käften men de syns ej om ja pratar el liknande!

ja var helt säker på att att ha hål i varje tand. och tanden längst bak, visdomstanden visste ja att ja skulle få dra bort för de har de pratat om sedan tre år tbx!!!

Den var nu så förstörd... så den kommer ja få en remiss till danderyd för att dra ut då min rot är böjd så de kan medföra en mindre operation. om ja har riktigt otur! men de kan även gå som på smör!!

Sedna var ett hål i ena framtanden, och skall byta ut en lagning som är fellagt som irretarar på tandköttet.
Och en liten tandstens rensning .. sedan är ja klar! jehaa .så de var ej så farligt.... ja var säker på att få laga alla då de jämt genom alla mina år varit så!!! har väl lagat var o verenda tand med  stor fyllning, ett antal rotf. mm!!!

Så detta besök var så positivt för mig med!!
betalade endast 85 kr i dag för undersökningen då ja hade 600:- rabatt.... som skulle gå innan man fylllde 30... tur ja har då ja har bara ngn månad kvar!:)

nästa gng är de lagnng på ena hålet samt byta fyllning o de kostar mig 2000:-
sedan nästa vecka är de tandsten ja skall ta itur med.. har aldrig gjort de förr! gör de ont?=???

och remissen väntar ja en på för vsdomstanden!!
sen om ja vill kan ja gå vidare o få en tid till en spec för att kolla pris mm för två proteser. ja vill dock ha tåv st som sitter fast i benet o ej löstag bara. fasiken då känner man sig ju som 80 bast..
så får se om ja gör de eller om ja avstår då hon sade att de var upp till en själv. de är tydligen många som vaäljer att ej sätta in ngr nya då de ej syns o ch de går tydligen att gå så!

så tjänar ja 50.000 kr på de så går ja nog utan två tänder!! heheeh tandlösa catta här!


ja om ngr år!!! heeheh!!!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0