Bluff fakturor!

Är de ngn där ute som kan mycket om bluff fakturor?
Har nämligen råkat ut för detta. Fick ett par fakturor som ja såg direkt att devar bluff, o har då skitit i dessa. ( har tidigare fått en som ja ej gjorde ngt åt och de bara försvan , ingen återkoppling) men dessa har de skickat ut påminelse på och nu ett inkasso..

hallååå. ja har varken pratat, mailat el liknande med dem, vet ej ens vilka de är!... och nu uppmanar de mig att betala 4100 kr annars går de vidare till kronis..
De är ett företag som heter : nummerupplysningen OU.  och har väl ngt med kataloger att göra!!
Inkasso bolaget heter: Rigolet OU från Tallin

Deras ref man heter: Sven Soeson...

Googla på de så ser ni vad som står om dessa: MÅste vara bluff , eller är bluff!!
Jag har bestridit denna o mailat dem. de svarade att de skall vidarbefoga de till dem o återkomma, men hallå!!!
Sedan så skall ja upp till Polisen imorogn o polisanmäla detta. Pratat med polisen i dag men de kunde ej hjälpa mig så mycket eftersom de ej var insatta i den tjänsten. så dagtid im orogn skall ja dit!!!

men ni som kan lite eller haft med dessa tt göra kan väll svara mig!!!
kan man få betalning prick? vad händer o går man vidare med sånt!!!

Hjälp önskas mer än ngnsin nu!!!!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej



Bestrid fakturorna direkt till företaget som har skickat de. Det räcker med att du skriver " härmed bestrider vi faktura xxxx eftersom denna helt saknar grund"

Skickar de trots det vidare till inkasso gör du samma sak till inkassoföretaget och skriver att du redan bestritt de direkt till företaget.

Du kan aldrig få en betalningsanmärkning på en bestridd faktura. Skulle de trots allt skicka det till Kronofogden informerar du de bara om att du bestritt fakturan både till inkassoföretaget och till företaget. Vill företaget driva det vidare måste de gå vidare med stämning vilket de inte kommer göra om det är en bluffaktura.



Lycka till!

2010-10-13 @ 08:35:36
Postat av: Hanna

Bestrid fakturan i rekommenderat brev och kräv bevis på er affärsuppgörelse. Jag har också fått en bluffaktura från ett företag som heter marantana. Jag bestred detta och sparade alla mail och sånt som jag fick från dem. De gick aldrig vidare med det till inkasso. Så länge du bestrider en faktura kan du inte få en betalningsanmärkning. Vänd dig till kommunens konsumentvägledare så kan du få hjälp. Kräv bevis!!!! Och bestrid!!! Hoppas det ordnar sig!

2010-10-13 @ 08:36:56
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0