Nu är det gjort!

Orsaken till att ja ej bloggat är att ja legat typ en vecka med så tandvärk och så ännu mer ondare än man ej kan tänka sig!!!... fasiken de har varit hemskt!!!!
Fick veta förra veckan att ja fick en tid till danderyd spce tandläkare, de är medicinskt där så de utför operationer mm! O eftersom de var en visdomstand som skulle dras ut så är roten lite böjd vilket gör att de vanliga tandlkarna ej vill ta sig an den!!!

Så idag kl 11 var de dax. men ja visste ej om ja skulle få dra ut den eller ej eftersom vanligtvis så går man på en undersökning först o sedan bokar in för op!
Men ja hade tur de hade tid att fixa den,,, bra ,eftersom denna smärta hade ja ej klarat länge!

Och han började med rönten, sedan sa han att om de ej kan dra ut den blir de operation vilket de lutade mest åt!
han började md att ge mig smärtis, ja bad om mycket efterskom ja är LIVRÄDD för tandläkaren o allt därintill..
Så säkerligen tio olika stick runt tanden blev det!
Och sedna började hjan, usch säger ja bara...
inte de att de känndes som hjärnan drogs med utan munnen höll de på att få sy igen, kändes som mina mungipor skulle lossna... riktigt äckligt var de ialafl!

Men de drogs lite och inte alls för lång stund senare var den ute! de gic k ottoligt snabbt. och ja fatta själv ej ens att den var ute1
FÖRST HADE KRONAN LOSSNAD, ( FULLT MED KARIERS)  sedna drog de ut resterande med ett knippe, inget lossnade som tur var!!!

så som ni säkert förstår så slapp ja operation:)
Och de känns mycket bättre......
tydligen så hade ja en smärta som kallades pulpet smärta som skall vara den värsta... inflam i nerven mm
och då kommer smärtan i intervaller med 20 min mellan, oc hde var så sant! de kunde göra skit ont sedna släppa.. och sjukt när han berättade om de:)

Men men nu öär den borta o så skönt!!!. ont gör de o vila för mig är de som gäller... ingen träning el bärande.
så sängen ,tv o dator för mig i dag o morogn!!!

i mitten av veckan kanske träningen börjar om ja känner mig ok!!  men hoppas på jobb i morogn! men de tror jag nog!Nog om detta nu vet ni varför ja varit borta från bloggen!!!
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0