Mitt Blodsocker!

Har ju inte uppdatgerat mitt bs så myckwt på sisata tiden så tänke visa er de senaste värderna som varit! ja är riktigt nöjd med dem!!!

5.0
4.3
11.3
8,7
9,2
8,7
4,2
4,7
7,9
10,2
8,8

Så har de sett ut de senaste värderna. orkade ej kolla tiden men tog bara de senaste.. så ni ser !!! Medelvärdet har i snitt legat på. : 8.1

de börjar gå åt rätt håll märker jag! som med allt . de tar sin tid att lära sig ngt nytt och jag håller på att lära mig min pump för andra gng och med jobb , familj och livet med stresss så är de en prövning men de går bra!
Skall bli kul att se nästa Hba1c värdet. hoppas på en sänkning mot sist (.6.0) dock är de högt för att vara mig!!!!

men ni som ej vet kan gå tbxc o läsa i tidgasre inlägg under kat på sidan:)
Avslutar med ett kort på vår saknade mois!!



Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej hej.

Hittade din blogg,när jag satt och surfade på google och sökte på "diabetes och träning".Såg att du är lite som jag och gillar att träna men har diabetes.Tänkte se om du har svar på hur du brukar göra med insulin,mat och träning med diabetesen??Förstog att du har pump?!Hjälper det dig mycket?Jag använder då sprutor men har lite svårt att få upp mitt blodsocker när jag tränar så mycket som jag gör.Min läkare sa att det inte är bra att ta insulin innan träningen..Och mina pass börjar runt 18 med tanke på att man jobbar också.Så då blir det i stället att jag äter sent och får i mig insulinet sent och får då i stället ofta blodsocker fall dagen efter:(.Har du några råd på hur jag ska göra?Maila mig gärna.

Tack på förhand,skulle hjälpa mig stort.

Mvh/Sabine

2010-09-13 @ 21:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0